«آواتار 2» در بازار جهانی رکورد «تایتانیک» را شکست

در ادامه فروش فیلم «آواتار: راه آب»، این فیلم موفق شد با میزان فروشش در بازار جهانی ـ خارج از آمریکا ـ رکورد فیلم «تایتانیک» را بشکند.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ورایتی،«آواتار: راه آب» ساخته «جیمز کامرون»، جایگاه دیگر ساخته او یعنی فیلم پرفروش «تایتانیک» را پشت سر گذاشت و نامش را به عنوان سومین فیلم پرفروش در بازار بین‌المللی ثبت کرد.

این دنباله علمی تخیلی، تاکنون 1/538 میلیارد دلار در بازار بین‌المللی فروخته و از نظر فروش پشت سر «آواتار» با 2/1 میلیارد دلار و «انتقام‌جویان: پایان بازی» با 1/9 میلیارد دلار فروش جای می‌گیرد. از آن‌جا که کامرون سازنده «پایان بازی» نیست، باید گفت او ۳ فیلم از ۴ فیلم پرفروش تاریخ سینما را ساخته است.

«راه آب» ۶۳۶ میلیون دلار هم در گیشه‌های داخلی آمریکا فروش کرده و بنابراین میزان فروش آن 2/174 میلیارد دلار در سراسر جهان است. در سطح جهانی،«آواتار» اصلی 2/92 میلیارد دلار،«انتقام‌جویان: پایان بازی» با 2/7 میلیارد دلار و «تایتانیک» با 2/19 میلیارد دلار پیش از آن قرار دارند و «آواتار ۲» هنوز چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در سطح جهانی است اما احتمالاً هفته آینده از «تایتانیک» هم می‌گذرد.

در باکس‌آفیس بین‌المللی بازارهای برتر فروش برای فیلم جدید «آواتار» چین با 240/6 میلیون دلار، فرانسه با 141/5 میلیون دلار، آلمان با 130/7 میلیون دلار و کره با 105/5 میلیون دلار جای دارند که بیش‌ترین استقبال از این فیلم را به عمل آورده‌اند.

در داخل آمریکا «آواتار: راه آب» اکنون دهمین فیلم پرفروش بزرگ است و پشت سر «دنیای ژوراسیک» با فروش ۶۵۳ میلیون دلار جای دارد.«تایتانیک» در این فهرست با فروش ۶۵۹ میلیون دلار فیلم هشتم و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با فروش ۶۷۸ میلیون دلار در مکان هفتم جای دارد.

عنوان پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در اختیار «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش بیش از 938 میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ است و پس از آن «انتقام‌جویان: پایان بازی» با فروش 858/37 میلیون دلار جای دارد. «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست»، «آواتار»، «تاپ گان: ماوریک» و «پلنگ سیاه» نیز تا مکان ششم جای دارند.

با علاقه مردم به دنیای پاندورا،«آواتار»های بیش‌تری توسط دیزنی و کامرون در راه خواهد بود و فیلم سوم قرار است دسامبر ۲۰۲۴ اکران بشود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »