معرفی داوران و آثار دانشجویی جشنواره فیلم صنعتی

هنردستان : 20 فیلم بخش دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی توسط سه داور دانشگاهی ارزیابی می‌شوند.

 

به گزارش هنردستان ، آثار بخش مسابقه دانشجویی جشنواره چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی شامل فیلم‌های مستند، پویانمایی و آیتم‌های تبلیغاتی هستند. در این بخش، تنها آثار دانشجویان در حال تحصیل توسط هیات انتخاب بررسی شده است.
از جمله آثار بخش مسابقه دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی می توان به؛ آنا پک به کارگردانی علیرضا سلمانپور، اوسیا به کارگردانی علیرضا دهقان، بازتاب به کارگردانی جعفر صیادی، باشگاه کودک به کارگردانی حامد امیری، بالکنی به کارگردانی فربد صاعدی، برق و دیار دیرین ما به کارگردانی علیرضا سلمانپور، پالایشگاه آبادان و افتتاح 5 طرح ملی به کارگردانی میلاد احمدوند، پلاستیک به کارگردانی محمد حسنی، چاپ سیلک به کارگردانی محمدرضا سفیدباغی، سیبک‌سازی یکتا به کارگردانی حسام خامنه‌زاده، سیلوان واحد نمونه کیفی در سال 94 به کارگردانی علیرضا سلمانپور، شمع نور به کارگردانی علی آسیابانی، شهر سنگ به کارگردانی محمد حسنی، طبقه دوم به کارگردانی امیرعلی اعلایی ، فرجام به کارگردانی جلال نصیری هانیس، فیتیله خاموش به کارگردانی یونس مقدم، نهایت اطمینان به کارگردانی علیرضا سلمانپور، یخچال فریزر دو درب سیلوان به کارگردانی علیرضا سلمانپور، Apple (سیب) به کارگردانی نداسادات میرمحمدی، و e (ایی) به کارگردانی نداسادات میرمحمدی اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، آثار بخش مسابقه دانشجویی توسط داوران دانشگاهی این رویداد؛ مسعود سفلایی، علیرضا بهرامی و سعید پورعلی ارزیابی خواهند شد.
مسعود سفلایی فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنر و مدیر گروه سینما این دانشگاه است. او سابقه تدریس در دانشگاه‌های هنر و پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران را در کارنامه دارد. سفلایی کارگردان 10 اثر مستند و داستانی و تدوینگر بیش از 150 اثر داستانی، مستند کوتاه و بلند بوده و عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم فناوری و صنعتی، فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه نهال، سینما حقیقت و… را دارد.
علیرضا بهرامی فارق‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه تدریس روزنامه‌نگاری را در جهاد دانشگاهی و موسسات گوناگون دارد. او کارگردانی بیش از 5 مستند را برعهده داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به «رئیس جمهور یک دلاری»، «آن‌ها»، «هشتصد قدم در لاله‌زار» و «دنیای شیشه‌ای» اشاره کرد. 
او همچنین دبیر جایزه شعر خبرنگاران، مدیر اداره فرهنگی هنری خبرگزاری ایسنا و نامزد جایزه کتاب سال با مجموعه غزل «غم صدای تو یعنی…» بوده است.
سعید پورعلی نیز دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی است. او عضو شورای سیاستگذاری دوره هفته 24‌ ام کتاب جمهوری اسلامی ایران و دبیر علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی، سرپرست خبرگزاری ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی فارس، رئیس انجمن سینمای جوان شیراز و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بوده است. 
پورعلی علاوه تالیف چندین جلد کتاب و انتشار ده‌ها مقاله علمی برای نشریات داخلی و بین‌المللی، داوری مقالات علمی دانشگاهی بسیاری را برعهده داشته است.
چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، 9 و 10 اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. 
این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری مراکز پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.
برای اولین ‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.
جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »