ارکستر ملی ایران امروز برای اجرای کنسرت تمرین کرد

هنردستان : ارکستر ملی ایران که این روزها تمرین های سختی را برای اجرای روز 31 فروردین و اول اردیبهشت ماه انجام می دهد، امروز(چهارشنبه) به رهبری فریدون شهبازیان و با صدای محمد اصفهانی یکی از تمرینات خود را پشت سر گذاشت.

 

به گزارش هنردستان ، تمرین امروز ارکستر ملی به قطعاتی از آلبوم «تنها ماندم» و «هفت سین» از محمد اصفهانی اختصاص داشت. 
همچنین آثار بی کلامی از فریدون شهبازیان و حسین دهلوی توسط ارکستر ملی اجرا شد.
در تمرین امروز، بخش هایی از ابتدا و پایان قطعه «ای تو همیشه در میان» چندین بار تمرین شد و استاد شهبازیان که به نظر می رسد هنوز راضی نیست، پدرانه رو به سوی نوازندگان جوان می گوید، «چرا بی تفاوت می زنید» و پس از این جمله استاد است که گویی سازها کوک کوکند و کوبنده می نوازند.
محمد اصفهانی که دقایقی پس از آغاز تمرین، وارد تالار می شود، ابتدا روی صندلی نشسته و لحظاتی دست بر زیر چانه تمرین را تماشا می کند و سپس به گروه می پیوندد و صدای اوست که کارکنان تالار رودکی را به محل تمرین می کشاند. 
فریدون شهبازیان که تا این لحظه نشسته گروه را هدایت می کرد، اکنون ایستاده و چوب خود را در هوا به این و آن سو می چرخاند و گروه نیز به شوق آمده و اجرا با قاطعیت ادامه می یابد.
اصفهانی به قسمت بالکن تالار اشاره کرده و می خواهد که صدای میکروفونش را کمی بلندتر کنند و اینگونه است که تمرین امروز با چهره خوشحال و راضی تک تک اعضای ارکستر و رهبر آنها به پایان می رسد.
ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان برای نخستین بار در جریان برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به خوانندگی علیرضا افتخاری دور جدید فعالیت های خود را آغاز کرد و پس از آن در تهران و چند شهرستان کنسرت های متعددی را برگزار کرد.
کنسرت پیش روی ارکستر ملی به خوانندگی محمد اصفهانی اولین اجرای رسمی این مجموعه در سال جدید خواهد بود.

منبع : ایرنا 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »