اکران فیلم «نقطه تاریک» در جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین»

فیلم سینمایی «نقطه تاریک» به کارگردانی «عایشه پولات» و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» در بخش رقابتی «برخوردها» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» در کشور آلمان روی پرده رفت.

فیلم مستند سینمایی «نقطه تاریک» (خالا تاریا) به نویسندگی و کارگردانی فیلم‌ساز کُرد «عایشه پولات» و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» و محصول کشور آلمان، روز 30 بهمن‌ماه (19 فوریه 2023) در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «برخوردها» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» کشور آلمان به نمایش در ‌آمد و در چندین سانس مختلف این رویداد معتبر و رده الف سینمای جهان روی پرده رفت.

«نقطه تاریک» از طریق داستان یکی از مادران شنبه، تلاش‌های یک تیم آلمانی برای ساخت فیلم مستندی درباره زندگی «ایوب عزیز چاپکورت» وکیل حقوق بشر را با مدیریت فیلم‌برداری «پاتریک اورت» به تصویر می‌کشد.

«ممد اکتاش»، تهیه‌کننده این اثر سینمایی گفت: برای سینمای کُرد باعث افتخار است که اثر یک کارگردان کُرد در «برلیناله» به نمایش درآید و با فیلم‌های کارگردان مطرح جهان به رقابت بپردازد.

فیلم «نقطه تاریک» در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا در شهرهای قرس و بازید در کُردستان ترکیه فیلم‌برداری شده است.کمپانی سینمایی «میتوس فیلم» تهیه‌کننده اصلی و کمپانی «پونکت» و یک تلویزیون آلمانی تهیه‌کننده مشترک این اثرند که توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود.

هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با مدیریت خانم «ماریت ریسنبک» و مدیریت هنری «کارلو چاتریان» در چند بخش رقابتی از جمله بخش رقابتی «اصلی»، بخش رقابتی «نسل‌ها»، بخش رقابتی «فُروم»، بخش رقابتی «برخوردها»، بخش رقابتی «فیلم کوتاه»، بخش رقابتی «مستند» و چند بخش غیررقابتی مانند بخش «پانوراما»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «نمایش سینمای کلاسیک» و … از روز 27 بهمن تا 7 اسفندماه (16 تا 26 فوریه 2023 میلادی) در شهر برلین کشور آلمان برگزار می‌شود.

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

«آبی» افتتاح می‌شود

نمایشگاه انفرادی «آبی» شامل آثار شهرزاد لک جمعه آینده افتتاح می‌شود. به گزارش هنردستان ،  نمایشگاه انفرادی «آبی» با آثاری از شهرزاد لک روز جمعه،

ادامه مطلب »