«رضا آشفته» نیاز به حمایت مسئولان تئاتر دارد

هنرمند بیمار تئاتر کشور را دریابیم

«رضا آشفته» از هنرمندان پیشکسوت و نامدار عرصه‌ی تئاتر، این روزها با کمبود امکانات درمانی به جنگ چند بیماری صعب‌العلاج رفته است.

به گزارش سایت هنردستان،«رضا آشفته»، نویسنده، منتقد، مترجم و شاعر،که تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی تئاتر در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است، از سال ۱۳۶۹ در زمینه‌های داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی و نقد ادبی فعالیت می‌کند. او که در جوامع هنری بیش‌تر به عنوان منتقد تئاتر شناخته می‌‌‌شود، تا کنون چهار بار به عنوان بهترین منتقد در سطح کشور انتخاب شده است.

آشفته،که سال‌هاست با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، این‌ روزها در بیمارستان بستری شده و بستری‌شدن یکی از چهره‌های مهم عرصه‌ی هنر کشور، در کمبود امکانات درمانی و پزشکی، مسئولان و دوست‌اندرکاران تئاتر را به لزوم کمک و حمایت فوری از هنرمندان بیمار و راه‌اندازی نظامی مطمئن و دوراندیشانه برای حمایت از خادمان عرصه فرهنگ و هنر کشور وا می‌دارد.

رضا آشفته؛ نمایش‌نامه‌نویس،کارگردان و منتقد تئاتر

بنا بر پیگیری و گفته‌ی یکی از نزدیکانی که از اوضاع رضا آشفته اطلاعات کاملی دارد، این منتقد تئاتر اکنون به دلیل بیماری راهی بیمارستان شد. او به بیماری قند مبتلا بوده و به همین دلیل، دچار زخم پای دیابتی و آسیب شبکیه چشم شده. همچنین رضا آشفته با ابتلا به افت هموگلوبین، درگیری کلیه و افزایش سطح کراتینین، در بیمارستان لولاگر تهران بستری شده است.

متاسفانه به دلیل کمبود امکانات درمانی در این بیمارستان از قبیل نبود پزشک نفرولوژی، عدم امکان ام.آر.آی و سی‌تی‌آنژیو سبب شده این هنرمند درمان ناکافی دریافت داشته و برخی از مشکلات و بیماری‌های او در وضعیت بلاتکلیف قرار بگیرد.

فریال آذری،که در نمایش «زندگی آشغالی» رضا آشفته را به عنوان مشاور کارگردان در کنار خود دارد،گفت: به‌رغم پیگیری خانواده و همکاران خانه تئاتر تلاشهای ما از قبیل مراجعه به سوپروایزر بیمارستان مدیر درمانی و صحبت با پزشک معالج تاکنون نتیجه‌ی مطلوبی حاصل نشده و تلاش برای انتقال آشفته به مرکز درمانی مجهزتر همچنان ادامه دارد.

5/5 - (2 امتیاز)