بازیگر ایرانی‌تبار در نمایش ایتالیایی شبح اپرا

«رامین کریم‌لو» هنرمند ایرانی‌تبار ساکن کانادا با اجرایی تازه از نمایش «شبح اپرا» در ایتالیا روی صحنه می‌رود.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ایران‌تئاتر، نمایش موزیکال «اندرو لوید وبر» به زبان انگلیسی در شهر تریسته ایتالیا اجرا می‌شود.

رامین کریملو که این روزها در برادوی با نمایش موزیکال «دختر شوخ» روی صحنه است، تابستان 1402 شخصیت اصلی نمایش «شبح اپرا» را در شهر تریسته و در سالن «تئاترو استابیل دل فریول ونیتزیا جولیا» از چهارم ژوئیه (سیزده تیر) بازی می‌کند. فروش بلیت این نمایش از نهم ماه مارس (هجدهم اسفندماه) شروع می‌شود.

«شبح اپرا» برای نخستین‌بار در ایتالیا اجرا می‌شود و «فدریکو بلونه» کارگردانی‌اش را بر عهده گرفته است. نمایش کاملاً به زبان انگلیسی اجرا می‌شود و جلوه‌های بصری نوآورانه‌ای شامل لوستر شعله‌ور با شبح روی آن در این اجرا به کار گرفته خواهد شد!

رامین کریم‌لو

نمایش موزیکال «شبح اپرا» اثر «اندرو لوید وبر» و برگرفته از رمانی فرانسوی به همین نام نوشته «گاستون لورو» اولین‌بار در «وست‌اند» شهر لندن سال 1986 اجرا شد.«شبح اپرا»،که یکی از طولانی‌ترین اجراها را در تاریخ نمایش جهان را دارد، در برادوی نیز رکورددار نمایش روی صحنه بوده است.

داستان درباره مردی بااستعداد اما با صورتی آسیب‌دیده به نام «اریک» است و به خاطر عشقی که به یکی از آوازخوان‌های زن اپرا به اسم کریستین دارد، دست به ارعاب کارمندان و تماشاگران اپرای گارنیه پاریس می‌زند تا سبب پیشرفت آوازخوان محبوبش در اپرا بشود.

رامین کریملو پیش از این نقش شبح را در «وست‌اند»، در سالن‌های نمایشی کشور کره و در بیست‌وپنجمین سالگرد نمایش «شبح اپرا» در رویال آلبرت هال اجرا کرده بود.

امتیاز دهید