محمدعلی کلی ستاره سریال «مورگان فریمن» می‌شود

یک سریال تلویزیونی درباره «محمدعلی کلی» ـ اسطوره بوکس جهان ـ به تهیه‌کنندگی «مورگان فریمن» در حال تولید است.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ورایتی، بر مبنای زندگی و مبارزات محمدعلی کلی، قهرمان بوکس جهان، مجموعه‌ای تلویزیونی در هشت قسمت ساخته می‌شود. این سریال را پیکاک با حضور رگی جین‌پیج، مورگان فریمن و کوین ویلموت می‌سازد.

عنوان سریال «علی: ۸ مبارزه» نوشته ویلموت نویسنده برنده اسکار است که با اقتباس از بیوگرافی محمدعلی کلی با عنوان «علی: یک زندگی» نوشته می‌شود. این بیوگرافی توسط «جاناتان ایگ» سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. پیج و فریمن هر دو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور دارند.

در این سریال هشت مقطع متمایز و تعیین‌کننده زندگی محمدعلی در آن تصویر می‌شود، در حالی که مبارزه واقعی خارج از رینگ و در قلب و ذهن یکی از ماندگارترین چهره‌های قرن بیستم در جریان است.

سریال نام‌برده در پنجاه‌ودومین سالگرد نبرد به‌یادماندنی محمد علی و جو فریزر که از آن به عنوان نبرد قرن یاد می‌شود، ساخته خواهد شد.

محمدعلی کلی

پیج، بازیگر ۳۴ ساله، در سریال موفق «بریجرتون» نتفلیکس (سال ۲۰۲۰)، فیلم اکشن «مرد خاکستری» و فیلم اقتباسی هنوز اکران‌نشده «دانجون‌ها و اژدهاها: افتخار در میان دزدها» ایفای نقش کرده است اما هنوز روشن نیست آیا او در نقش محمدعلی مقابل دوربین می‌رود یا خیر.

فریمن نیز که بازیگر فیلم‌هایی مانند «عزیز میلیون‌دلاری» و «رستگاری در شاوشنگ» و برنده اسکار بوده، با حضور به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه‌هایی مانند «خانم وزیر» و «محکوم» در این جایگاه هم مطرح شده است. ویلموت هم سال ۲۰۱۹ برای فیلم «بلک کلنزمن» یا «کوکلاکس کلان سیاه» برنده اسکار فیلم‌نامه اقتباسی شد. او نویسنده «شی راق» و «بیست‌وچهارمین» هم بوده است.

زندگی محمدعلی بارها دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شده که مهم‌ترین‌شان سال ۲۰۱۱ با عنوان «علی» و با بازی ویل اسمیت بود که توسط مایکل مان ساخته شد. اسمیت برای بازی در آن فیلم، اولین نامزدی اسکارش را دریافت کرد. مستندی در سال ۱۹۹۶ با عنوان «وقتی ما سلطان بودیم» درباره مبارزه نماین سال ۱۹۷۴ کلی برابر جورج فریمن نیز جایزه اسکار بهترین مستند را دریافت کرد.

مستند سال ۲۰۰۳ با عنوان «آخرین راوند: چوولاو در برابر علی» درباره مبارزه سال ۱۹۶۶ کلی با جورج چووالو و «محاکمه محمدعلی» مستند سال ۲۰۱۳ درباره امتناع این بوکسور برای ورود به جنگ ویتنام هم از دیگر مستندهای مطرح است که فیلمی تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ با عنوان «بزرگ‌ترین مبارزه علی» بر مبنای آن ساخته شد.

آنتوان فوکوا هم مستندی در سال ۲۰۱۹ با عنوان «آن‌چه اسم من است: محمدعلی» در قالب یک مستندی هشت‌ساعته و چهارقسمتی ساخت که سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد.

محمدعلی کلی که ابتدا نامش کاسیوس کلی بود، در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۵۶ برد و ۵ باخت در رینگ بوکس ثبت کرد. او از ۱۲ سالگی در رینگ بوکس بود.

مورگان فریمن
5/5 - (38 امتیاز)