مراسم تکریم مهدی محقق و معارفه حسن بلخاری برگزار می‌شود

هنردستان: مراسم تکریم و معارفه دکتر مهدی محقق و دکتر حسن بلخاری به‌عنوان رؤسای قدیم و جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود.

 

به گزارش هنردستان به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در این مراسم که ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰ در محل انجمن برگزار می‌شود، سیدرضا صالحی امیری – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – و جمعی دیگر از مسئولان حوزه فرهنگ، اساتید و شخصیت‌های علمی و فرهنگی حضور خواهند داشت و اعضای جدید هیأت مدیره این انجمن نیز معرفی می‌شوند.

 

دکتر مهدی محقق، استاد و چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، ناصرخسرو پژوه معاصر و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که تا کنون آثار متعدد و ارزشمندی از او در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات فارسی، تاریخ پزشکی و … اعم از تألیف، تصحیح و ترجمه انتشار یافته است.

 

او از پیشگامان پاسداشت و تکریم مفاخر علمی و فرهنگی است و طی حدود ۱۵ سال ریاست بر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، برگزاری بیش از ۱۶۰ مراسم بزرگداشت مفاخر و انتشار زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی آنان را در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی خود دارد.

 

منبع: ایسنا

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »