کتاب «کوچک جنگلی» ناصر تقوایی در کتاب‌فروشی‌ها

پس از چهل سال، فیلم‌نامه‌ی مجموعه‌ى «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی منتشر شد.

‏‎به گزارش سایت هنردستان، فیلم‌نامه‌ی سه‌جلدی «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس برجسته‌ی ایرانی توسط نشر مس منتشر شد.

‏‎این کتاب فیلم‌نامه‌‌ای است که در سال‌های ۵۹ و ۶۰ به جهت تولید یک مجموعه‌ی تلویزیونی پانزده‌قسمتی توسط ناصر تقوایی پژوهش و به نگارش درآمد اما پس از سه سال کوشش در مرحله‌ی پیش‌تولید توقیف شد و هرگز به اجرا  نرسید.

مجوز کتاب سه‌جلدی «کوچک جنگلی» در ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ از اداره‌ی کتاب وزارت فرهنگ صادر شده و اواخر شهریورماه سال جاری منتشر و آماده‌ی پخش بود اما به دلیل شرایط تلخ جامعه پخش آن به تاخیر افتاد.

گفتنی است آماده‌سازی و نسخه‌خوانی کتاب بیش از چهار سال وقت برده و انتشار آن با مشکلاتِ دوران کرونا و کمبود کاغذ روبه‌رو شد و در نهایت به كوشش نشر مس به انجام رسید.

‏‎این کتاب هم‌اکنون در کتابفروشی های سراسر ایران در دسترس است. همچنین امکان خرید آنلاین در سایت شخصی ناصر تقوایی از هفته‌ی آینده میسر خواهد شد.

پيش‌تر نیز از ناصر تقوايى مجموعه‌داستان «تابستان همان سال» توسط نشر لوح در سال ۱۳۴۸ به چاپ رسيده بود كه تاكنون چاپ مجدد آن به دليل سانسور ميسر نشده است.

فيلم‌نامه‌هاى «چاى تلخ» و «كاغذ بى‌خط» در سال ١٣٨١ توسط نشر توفيق‌آفرين منتشر شد كه به دليل تخلف و طرح شكايت ناصر تقوايى به وزارت فرهنگ، به درخواست این نویسنده پخش آن متوقف شد.

امتیاز دهید