نوروز امسال «حسن‌کچل» مهمان رادیونمایش شد

رادیونمایش امسال با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی حاتمی، نسخه نمایش رادیویی «حسن‌کچل» را روی آنتن برد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی رادیونمایش، محمدپورحسن که تنظیم رادیویی و کارگردانی نمایش رادیویی «حسن‌کچل» را بر عهده دارد گفت: نمایش رادیویی «حسن‌کچل» را بر اساس نمایش‌نامه و فیلم‌نامه زنده‌یاد علی حاتمی نوشته‌ام و تغییراتی در صحنه‌های نمایشی اثر ایجاد کردم تا شکل رادیویی آن برای شنوندگان باورپذیر بشود.

او افزود: «حسن‌کچل» یکی از قوی‌ترین آثار زنده‌یاد علی حاتمی است که در واقع مهر استاندارد موزیکال آثار ادبیات نمایشی ایران را در خود دارد.

نمایش موزیکال رادیویی «حسن‌کچل» به نویسندگی و کارگردانی محمد پورحسن، تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری مجید آیینه، افکتوری نرگس موسی‌پور، بازیگری محسن بهرامی در نقش حسن‌کچل، محمد آقامحمدی در نقش هم‌زاد و شاعر و حکیم‌باشی، نازنین مهیمنی در نقش چهل‌گیس، علی میلانی در نقش پدر چهل‌گیس، شمسی صادقی در نقش مادر حسن‌کچل، فرشید صمدی‌پور در نقش حسین‌کچل، عباس توفیقی در نقش پهلوان، محمد شریفی‌مقدم در نقش دیو و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.

فردین لاهورپور، سمیه عباسی،کاوه آهنگرانی، میلاد شکری و نرگس موسی‌پور نوازندگی نمایش رادیویی «حسن‌کچل» را بر عهده داشتند.

«حسن‌کچل» 29 اسفندماه، ساعت 22:15 دقیقه از رادیونمایش پخش شد.

5/5 - (1 امتیاز)