برگزاری نمایشگاه عکس اجراهای تالار هنر هم­زمان با روز جهانی تئاتر

هم­زمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، عصر روز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیۀ نمایشگاه عکس اجراهای یک‌سالۀ تالار هنر و نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» به کارگردانی مهدی خجستگی، با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر برگزار شد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط­‌عمومی تالار هنر، مراسم افتتاحیۀ نمایشگاه عکس یازده نمایش که از زمستان سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ در تالار هنر به روی صحنه رفته، و نمایش تازۀ تالار هنر روز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ هم­زمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان از جمله مریم کاظمی و حسین فدایی­‌حسین در تالار هنر افتتاح شد.

به گفته سعیده آجربندیان، مسئول روابط‌عمومی تالار هنر این نمایشگاه به منظور قدردانی از هنرمندانی که در دوره پساکرونا چراغ تئاتر کودک و نوجوان را روشن نگه داشته و به اجرای نمایش پرداختند، برگزار شد.

در این نمایشگاه عکس‌هایی که به همت رضا معطریان در تاریخ تئاتر ایران ثبت شده برای مخاطبان به تماشا درآمده‌اند. همچنین بازدیدکنندگان شاهد روایت دوربین کاوه کرمی و میلاد میرزاعلی از برخی نمایش‌ها هستند.

آثار نمایشگاه را، به ترتیب اجرا، عکس­هایی از نمایش­‌های «هدیه سحرآمیز» به کارگردانی مهدی خجستگی،«اپلیکیشن بابایاب» به کارگردانی مهدی عبدی جمالی،«نینا و جادوی ماه‌ها» به کارگردانی علیرضا دهقانی،«بچه‌های تک‌استریت کارلو» به کارگردانی آشا محرابی،«غول نخودفرنگی» به کارگردانی حسین فدایی‌حسین،«پنگوئن­‌ها» به کارگردانی زیبا برجی­‌فلاح،«کتابخورها» به کارگردانی اسماعیل رحیمی­‌سروش،«شاهزاده‌خانم و کلاغ­‌های تاج‌طلا» به کارگردانی پویا شش‌پری،«سمندر و شهر کاغذی» به کارگردانی محمدرضا شاه­‌مردی و «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی تشکیل می­‌دهند.

بنابر اعلام مسئول روابط‌عمومی تالار هنر، پس از مراسم افتتاحیه نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» نوشتۀ نلی مک کاسلین، ترجمۀ حسین فدایی‌حسین و کارگردانی مهدی خجستگی اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرد.

علی‌رضا نامدار، علی‌اصغر تقی‌پور، سمانه دلیر، فاطمه فرکی، سونیا جباری، هانیه زارعی و زینب رنجبری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» عبارتند از:

مشاور کارگردان: حمزه اقبالی، منشی صحنه: سمانه دلیر، آهنگساز: حامد جهانبخش، روابط‌عمومی: ریحانه مطهری، روژین ستاری و روشنک کریمی، طراح صحنه: مهدی خجستگی و رضا خانی، طراح نور: کیوان ضیاءپور، طراح لباس: مهدی خجستگی و سونیا جباری، طراح پوستر و بروشور: فاطمه خجستگی، مدیر تولید و ساخت دکور: سونیا جباری.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده:«مانتکودر سرزمین پادشاهی داستان دلقکی را روایت می­‌کند که سالیان سال در قصر پادشاه خدمت و آنها را سرگرم می­‌کند اما در شب تولدش …».

نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» هر روز غیر از شنبه­ها و روزهای سوگواری، ساعت 17:30 برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می­‌رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تالار هنر به نشانی www.honarhall.theater.ir مراجعه کنید.

امتیاز دهید