مستندساز ایرانی داور جشنواره فیلم کوتاه «بوسان» شد

کمیل سهیلی ـ مستندساز و نویسنده ایرانی ـ به عنوان داور در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بوسان شرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت هنردستان، جشنواره فیلم کوتاه «بوسان»،که از ۲۵ آوریل تا اول می برگزار می‌شود، از فستیوال‌های مهم و معتبر فیلم کوتاه در جهان بوده و مورد تایید فدراسیون تهیه‌کنندگان فیلم جهان (فیاپ)، آکادمی فیلم اسپانیا (گویا) و آکادمی سینما و تلویزیون کانادا قرار دارد. این نخستین‌بار است که هنرمندی از ایران در بخش داوری این رویداد بزرگ شرکت دارد.

سهیلی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه تهران و همچنین در اندونزی و کره جنوبی دوره پیشرفته فیلم‌سازی گذرانده است. او تاکنون تهیه‌کنندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه و بلند از جمله «شریک»،«سرزمین دیوان»،«مجتمع لاله» و «هرچند میلیون سال یک‌بار» را بر عهده داشته و جوایز متعددی از جمله جایزه طلایی و جایزه بهترین اثر هنری سال از جشنواره موهینو ژاپن، بهترین فیلم از جشنواره سازمان ملل متحد و جایزه ویژه جشنواره بوچان کره جنوبی را دریافت کرده است. او مستندهای متعددی نیز برای شبکه‌های معتبر جهانی از جمله نشنال‌جغرافی، بیزنیس اینسایدر و واشنگتن‌پست تولید کرده است.

از سهیلی کتاب «پرسه‌گردی با قانون دینامیت» چاپ شده که حاصل چند سال سفرهای اوست و با مقدمه‌ای از برادران امیدوار توسط نشر تیسا به چاپ رسیده است.

جشنواره فیلم کوتاه «بوسان»،که قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کوتاه کره جنوبی و یکی از برترین جشنواره‌های آسیاست، امسال چهلمین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت. بهترین اثر این جشنواره برای رقابت به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

5/5 - (5 امتیاز)