اکران خصوصی فیلم‌های کوتاه حسام شیردل برگزار شد

«فیلم‌های کوتاه» پیشینه و زیرساخت فیلم‌های سینمایی هستند

«حسام شیردل» کارگردان فیلم‌های کوتاه «من کجا بودم؟» و «آخرای اولین ماه پاییز» در اکران خصوصی این آثار،که در پردیس مگامال برگزار شد، بر اهمیت ساخت فیلم‌های کوتاه به عنوان پیشینه و زیرساخت فیلم‌های سینمایی تاکید کرد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی پروژه، اکران خصوصی فیلم‌های کوتاه «من کجا بودم؟» و «آخرای اولین ماه پاییز» به کارگردانی حسام شیردل با حضور بازیگران، عوامل و مخاطبان در پردیس سینمایی مگامال برگزار شد.

این مراسم با یادی از زنده‌یاد کیومرث پوراحمد،کارگردان فقید سینمای ایران که روز چهارشنبه 16 فروردین‌ماه درگذشت، آغاز شد و فیلم کوتاه «من کجا بودم؟» به عنوان اولین فیلم کوتاه مراسم اکران شد.

بهرام ابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از اکران «من کجا بودم؟» گفت:«من بسیار خوشحالم که در این اکران حضور دارم، چراکه معمولاً هنرمندان جوان را در عرصه‌های متفاوت فیلم کوتاه، تئاتر و حتی نمایش رادیویی پیگیری می‌کنم».

او در پایان سخنانش عنوان کرد:«به حسام  شیردل بابت هوشمندی و زمان‌هایی که برای اندیشیدن در فیلم کوتاه «من کجا بودم؟» در نظر گرفته بود، تبریک می‌گویم. آن‌هایی که بیش‌تر اهل تئاتر هستند، می‌دانند که برشت هم از تکنیک فاصله‌گذاری استفاده می‌کرد. البته که او با سینما زیاد همراه نبود.

پس از این شیردل با بیان این‌که سینما دنیایی در دل واقعیت‌هاست،گفت:«من سینما را مثل یک دنیا می‌بینیم. دنیایی که تو به زیباترین شکل ممکن می‌توانی عوامل و آدم‌ها را در آن کنار هم قرار بدهی و از هم‌بستگی این آدم‌ها یک زندگی متفاوت را تجربه بکنی و یک‌ خروجی درست تحویل بگیری».

او ادامه داد:«در زندگی اتفاقات و آدم‌های خوب و بدی سر راهت قرار می‌گیرند و مسیر زندگی‌ات را تغییر‌ می‌دهند.گاهی وقت‌ها خودت انتخاب می‌کنی،گاهی هم برحسب یک اتفاقی با آن‌ها مواجه می‌شوی اما در سینما همه‌چیز دست توست؛ این‌که چه‌طور مهره‌ها را کنار هم بچینی و آن‌ها را هدایت بکنی. البته که در این مسیر نیز ممکن است با آدم‌های اشتباهی برخورد بکنی، ولی نباید ناامید بشوی».

این هنرمند افزود:«این که در کنار سختی‌ها دنیایی جدید را در قالب یک فیلم به مخاطبان هدیه می‌دهی، بسیار لذت‌بخش است. من از کودکی در دل این سینما بودم. معمولاً از زندگی‌کردن به سینما می‌رسند، ولی من از دل سینما به زندگی‌کردن رسیدم».

شیردل عنوان کرد:«قطعاً ساخت فیلم‌های کوتاه پیشینه و زیرساخت فیلم‌های سینمایی است. این‌که در مدت محدود فیلم کوتاه مفهوم و معنای قصه‌ را به تصویر کشید،کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل از نظر من ساخت فیلم کوتاه چه از نظر امکانات و چه از لحاظ زمان خیلی خیلی سخت‌تر از ساخت فیلم بلند است و قطعاً ساخت فیلم کوتاه باعث آمادگی بیش‌تر برای ساخت فیلم‌های بلند است.

همچنین نازنین کیوانی ـ بازیگر سینما و فیلم کوتاه «من کجا بودم؟» ـ با اشاره به تجربه کارکردن با حسام شیردل گفت:«شیردل کارگردان سختگیری بود و‌ حساسیت‌هایش باعث‌ شد اطمینان پیدا بکنم قرار است برای فیلم اتفاق درستی رقم بخورد».

نازنین کیوانی

او ادامه داد:«حسام شیردل نمونه بارز یک کارگردان آینده‌دار برای سینماست که برای خلق اثر هنری‌اش زمان می‌گذارد و ارزش قائل است».

کیوانی درباره نقش سارا در فیلم کوتاه «من کجا بودم؟» اظهار کرد:«سارا دختری جسور، مستقل و مسئولیت‌پذیر است. من تمام حس‌ها را در وجود کاراکتر سارا تجربه کردم و به نظرم در کم‌تر نقشی پیش می‌آید یک بازیگر دچار چنین چالش‌هایی در فیلم بشود. ‌این برایم یکی از جذاب‌ترین نقاط قوت فیلم بود».

پیش از اکران «آخرای اولین ماه پاییز» دومین فیلم این برنامه، برخی از بازیگران و عوامل این اثر روی سن رفتند و مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند.

بهرام ابراهیمی، امین میری، پیمان ناجی، فاطیما ابالحمزه، امید محمدنژاد، هژیر سام‌احمدی، محمد شریفی، شاهین گلشن‌راد، یاسمن مراتی، مرجان مومنی، شهاب عباسیان، میکاییل حقانی، امیر آقاخانی و عرفان رضوی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

5/5 - (20 امتیاز)