درگذشت کیومرث منشی‌زاده

هنردستان : کیومرث منشی‌زاده شاعر و طنز پرداز کرمانی در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

کیومرث منشی‌زاده شاعر و طنز پرداز کرمانی در سن ۷۹ سالگی در بیمارستان فیروزگرتهران درگذشت.کیومرث منشی‌زاده در سال ۱۳۱۷ شمسی در جیرفت دیده به جهان گشود.خانواده این شاعر پیگیر دفن او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا هستند.

کیومرث منشی‌زاده شاعر و طنز پرداز کرمانی در سن ۷۹ سالگی در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.به گفته مسئولان بیمارستان فیروزگر، منشی‌ زاده دو روز قبل بر اثر سکته مغزی، در این بیمارستان از دنیا رفته است.خانواده این شاعر پیگیر دفن او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا هستند.

کیومرث منشی‌زاده در سال ۱۳۱۷ شمسی در جیرفت دیده به جهان گشود. دوره تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی را در زادگاهش به پایان رسانید. سپس عازم تهران شد و موفق به کسب لیسانس در رشته اقتصاد از دانشکده حقوق گردید. بعد به آمریکا رفت و تحصیلات خود را در زمینه ریاضیات و فیزیک اتمی دنبال نمود. پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و در سازمان برنامه و بودجه به کار پرداخت.

منشی‌زاده را به‌خاطر به‌کار بردن اعداد و نشانه‌های ریاضی در شعرهایش به شاعر ریاضی می‌شناسند. کیومرث منشی زاده، در قسمت انرژی اتمی سازمان برنامه بعنوان کارشناس و همزمان با آن در دانشگاه هنر به تدریس جامعه‌شناسی هنر پرداخت. کار شعر را با شعر قدیم آغاز کرد و پس از پایان غزلسرایی از ریاضیات در شعر استفاده کرد.

از جمله کتاب‌های اوست:”سفرنامه مرد مالیخولیایی رنگ پریده”، کتاب “قرمز تر از سفید” و “گزیده اشعار”. 

منبع : هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »