گالری والی میزبان چیدمان «شیرین میرجمالی» شد

شیرین میرجمالی/ هنرمند

«صفای بی‌خبران» عنوان نخستین نمایشگاه چیدمان «شیرین میرجمالی» است که از هشتم اردیبهشت‌ماه در گالری والی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی گالری والی، شیرین میرجمالی، هنرمند طراح و نقاش درباره نمایشگاهش گفت:«صفای بی‌خبران» عنوان نخستین نمایشگاه چیدمان انفرادی من است که با تکنیک دوخت و چاپ دستی روی حریر اجرا شده و به شیوه‌ای منحصر به‌فرد چیدمان شده‌اند. در این چیدمان، 10 اثر با پارچه‌های حریر در ابعاد 60 سانتی‌متر در 3 متر و 25 سانتی‌متر در 1 متر به نمایش گذاشته شده‌اند.

او درباره وجه تسمیه عنوان این نمایشگاه گفت: در این مجموعه با کاراکترهایی روبه‌رو هستیم که با انتخابی خودخواسته دچار زوال عقل شده‌اند و دچار نوعی بی‌خبری‌اند و از این بی‌خبری لذت می‌برند. بی‌زمانی و مکانی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. همچنین آثار به گونه‌ای اجرا شده‌اند که از هر سو قابل دیدن هستند.

میرجمالی درباره چرایی اجرای این مجموعه روی پارچه حریر گفت: حریر نمادی از خلوص و صفا و سادگی است و من با اجرای این مجموعه روی حریر می‌خواستم نشان بدهم این شخصیت‌ها که فاقد جنسیت هستند، پشت و روشان با هم یکی است.

او درباره شیوه خلق این مجموعه گفت: این مجموعه در طول اجرا خلق شده و برای خلق آن پیش از اجرا فکر نکرده‌ام و اتفاقاتی که در این مجموعه افتاده در طول خلق اثر بوده است. این مجموعه را در چهار سال اخیر هم‌زمان با طراحی‌ها و نقاشی‌هایم پیش برده‌ام.

نمایشگاه «صفای بی‌خبران» در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ میزبان علاقه‌مندان است.

شیرین میرجمالی متولد 1362 تهران و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران  است. او دانش‌آموخته کاردانی گرافیک،کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد نقاشی است. میرجمالی بیش از 15 سال است نقاشی می‌کند و آثارش را تاکنون در بیش از 30 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی به نمایش گذاشته. او برای نخستین‌بار مجموعه‌ای از چیدمان‌هایش را که با پارچه و نخ و چاپ اجرا کرده، به نمایش گذاشته است.

امتیاز دهید