نقد و بررسی نمایش «نئورئالیسم» در سالن جدید برگزار شد

نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی که در دور نخست اجراهای خود، در خانه نمایش دا خوش درخشید و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود، پس از وقفه‌ای کوتاه، اجراهایش را از 27 اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه ارغوان از سر گرفت.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی گروه، نشست نقد نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی، شامگاه جمعه 29 اردیبهشت‌ماه با حضور منتقدان مطرح تئاتر کشور در عمارت ارغوان برگزار شد.

در این جلسه نقد،گروهی از تماشاگران و منتقدان نام‌دار تئاتر کشور از جمله رضا آشفته (پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار)، محسن خیمه‌دوز (مدرس دانشگاه، منتقد و روزنامه‌نگار)، دکتر اکبر جباری (استاد فلسفه و مدرس دانشگاه)، دکتر نیلوفر ثانی (پژوهشگر و منتقد تئاتر)، آریو راقب‌کیانی (کارگردان تئاتر و منتقد) به عنوان منتقدان مراسم و محمدحسین خدایی (منتقد و پژوهشگر) به عنوان مجری، در حضور سلمان سامنی ـ نویسنده و کارگردان ـ و گروه بازیگران به نقد و بررسی این اثر نمایشی پرداختند.

نمایش «نئورئالیسم» به نویسندگی و کارگردانی سلمان سامنی و تهیه‌کنندگی مشترک رسول احمدی و محمود چناری از حضور رسول احمدی، حمید باهوش، فاطمه زارعی، حدیث سرچشمه‌پور، مائده شهوازیان، علی عباسی، سارا علاقمند و لیدا وعیدی در مقام بازیگر بهره می‌برد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

دستیاران کارگردان: سارا علاقه‌مند و سارا صادقی، طراح گریم: وحدت سرچونی، طراح نور: محمد سعیدی، ساخت تیزر: عکاس و فیلم‌بردار:گئورگ هارطنی، طراح دکور: رویا عابدیان عمران، اجرای نور و صدا: علی علی‌اصغری، روابط‌عمومی: سارا احمدیان، مدیر امور رسانه: امیر پارسائیان‌مهر، طراحی پوستر و بروشور: صادق حسینی.

سامنی که پیش از این تجربه کارگردانی نمایش «چشم‌ها چرا نمی‌بینند»، فیلم مستند «تاریخ همگان» و چندین پروژه هنری و ادبی را در کارنامه خود دارد، در اشاره به خلاصه نمایش اینگونه عنوان می‌کند: نئورئالیسم داستان گم‌گشتگی زندگی دختری در میان مرزهای واقعیت و خیال است، زیرا توان رویارویی با سیمای دهشتناک حقیقت را ندارد.

گفتنی است فروش بلیت روزهای جدید نمایش «نئورئالیسم» در سایت تیوال آغاز شده و مخاطبان می‌توانند برای تهیه بلیت به این سایت یا به گیشه تماشاخانه ارغوان مراجعه کنند.

امتیاز دهید