شمع شب‌چراغ نمایش «سیمرغ» روشن شد

شمع شب‌چراغ نمایش «سیمرغ» با حضور تماشاگران توسط اتابک نادری روشن شد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، مراسم شب‌چراغ نمایش «سیمرغ» ساعت۳۰:۱۹ دوشنبه اول خرداد، در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، اکبر صادقی ـ کارگردان نمایش ـ ضمن تشکر از حضور تماشاگران، از روی صحنه‌بردن نمایش در قدیمی‌ترین تماشاخانه فعال پایتخت ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوار است با استقبال تماشاگران روبه‌رو شود و اجرای آبرومندی را روی صحنه ببرد.

در ادامه، اتابک نادری ضمن تشکر از مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی و همچنین مدیریت تماشاخانه سنگلج از امکان اجرای نمایش گروه‌های شهرستانی در پایتخت  افزود: با این کار تماشاخانه سنگلج به عنوان یکی از باقدمت‌ترین تماشاخانه‌ها وسعت گروه‌های اجرایی‌اش به اندازه کل ایران است و محدود به پایتخت نیست. اکبر صادقی با اجراهای پرشور و خوش‌استقبال تماشاگران در اردبیل ثابت کرده کارگردانی خوش‌آتیه است. امیدوارم با اجرا در تهران بهتر و بیش‌تر دیده شود.

پریسا مقتدی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این‌که شمع شب‌چراغ دیگری با اجرای نمایش از شهرستان‌ها در تماشاخانه سنگلج روشن می‌شود، حضور گروه‌های شهرستانی را همچون دیگر اجراها از شهرستان‌ها در دو سال  گذشته مغتنم شمرد و ابراز امیدواری کرد بیش از پیش اجراهای پرشور شهرستان دیده بشود.

در پایان این مراسم، چراغ نمایش «سیمرغ» توسط اتابک نادری روشن شد.

پریسا صدائی آذر، اکبر صادقی، حسین نوروززاده در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده: سید باقر و زنش رعنا در حیاط شیخ صفی‌الدین اردبیلی مشغول کاشی‌کاری هستند. باقر از کفترهای خود در حیاط شیخ نگهداری می‌کند. سال ۱۳۶۶ اردبیل بمباران می‌شود. تعداد هفت کاشی از بقعه شیخ می‌ریزد. آنها بین ماندن و رفتن با هم درگیر می‌شوند. باقر به بهانه کاشی‌کاری اردبیل را ترک نمی‌کند. رعنا تلاش می‌کند کفتر را از سر راه خود بردارد. باقر کفترها را با خود به مشهد می‌برد.

نمایش «سیمرغ» به نویسندگی محمود مهدوی، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با برشی از خاطرات جنگ تحمیلی توسط هنرمندان اردبیلی، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

امتیاز دهید