گروه “دالغا” در تالار وحدت به صحنه می‌رود

هنردستان: تازه‌ترین ساخته‌های چنگیز مهدی‌پور در کنسرت گروه موسیقی آذری “دالغا” اجرا می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، گروه موسیقی آذری “دالغا” به سرپرستی چنگیز مهدی‌پور در روز چهار اردیبهشت با هنرنمایی چهار خواننده روی صحنه تالار وحدت حاضر می‌شود.

 

علی نوروزی، عدالت رزمی، بهنام ملکی و محبوب عبدی چهار خواننده گروه “دالغا” هستند که در کنسرت پیش رو قطعاتی را در ژانرهای محلی، اپرایی و سنتی اجرا خواهند کرد. 

 

آثاری که گروه “دالغا” در کنسرت 4 اردیبهشت اجرا می‌کند، قطعات جدیدی از ساخته‌های چنگیز مهدی‌پور سرپرست و نوازنده گروه است که خود او همه آن قطعات را تنظیم نیز کرده است. این در حالی‌ است که “دالغا” در کنسرت‌های پیشین بیشتر به اجرای قطعات ماندگار موسیقی آذری چون “ساری گلین” و “کوچه له ره سو سپمیشم” می‌پرداخت اما در این کنسرت رپرتوار جدیدی را به روی صحنه می‌برد. 

 

کنسرت قبلی گروه “دالغا” در تهران به دی‌ماه سال 94 بر می‌گردد که “دالغا” در آن کنسرت با حضور ودود موذن به روی صحنه رفت و سالن همایش‌های برج میلاد تهران را پر کرد. اجرای روز 4 اردیبهشت گروه “دالغا” در تالار وحدت، “وصل جانان ایسترم” نام دارد که در دو سانس ۱۸ و ۲۱ برگزار می‌شود. 

 

گروه “دالغا” کنسرت “وصل جانان ایسترم”، در کنار 4 خواننده، 16 نوازنده و همچنین یک گروه نوازندگان کوبه‌ای نیز همراه خود دارد که همراه با این گروه بخشی از قطعات فولک موسیقی آذربایجان را با تنظیم عاشیق چنگیز (چنگیز مهدی‌پور) می‌نوازد. در این کنسرت چنگیز مهدی‌پور ضمن سرپرستی گروه، قوپوز نیز می‌نوازد.

 

چنگیز مهدی‌پور تا کنون افتخارات زیادی را کسب کرده است. وی صاحب دیپلم افتخار و لوح زرین در سال ۱۳۷۰، مقام برتر تکنوازی در سال ۱۳۷۴، دریافت دیپلم افتخار از فستیوال کشور و عنوان تکنواز برگزیده در سال ۱۳۷۶، دریافت لوح تقدیر بهترین آهنگ ساز از طرف داوران دهمین جشنواره کشوری تولیدات رادیو و تلویزیون در سال ۱۳۸۱و ده‌ها عنوان برتر کشوری در کارنامه‌ هنری خود است. 

 

گروه تحت سرپرستی مهدی‌پور با نام “دالغا” نیز از سال 70 تا سال 80 بارها در جشنواره های داخلی به عنوان گروه برتر شناخته شده است. این گروه کنسرت هایی در شهرهای مختلف ایران و بیش از 30 کشور دنیا به روی صحنه برده است که از آن جمله می‌توان به اجرا در شهرهایی مانند اصفهان، کیش، همدان، کرمان، تهران و تبریز و کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، ژاپن، چین، کلمبیا، آذربایجان و اسپانیا اشاره کرد.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »