مستر کلاس‌های مدرسان ایتالیایی در رودکی

هنردستان: اجرای جوانان ارکستر سمفونیک در ایتالیا

به گزارش هنردستان: اجرای مشترک نوازندگان جوان ارکستر سمفونیک تهران به همراهی جمعی از موزیسین‌های ایتالیایی در شهر بولونیا برگزار شد.

 

پنج نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که در راستای همکاری های فرهنگی ایران و ایتالیا به بولونیا رفته بودند اجرای مشترکی را با نوازندگان این کشور به روی صحنه بردند.

در این اجرا عرفان وکیلی، عرفان شریف زاده، امین زمانخان، فرزاد صیدی و محمد امین عطایی از ارکستر سمفونیک تهران و ماریا فرانسیکو مازارا(خواننده سوپرانو)، فرانسیسکو سپانوس(خواننده تنور)، فرانسیسکو کرسپلو(خواننده باس) و کریستینا میلز(خواننده سوپرانو) از ایتالیا همکاری کردند.

سال گذشته جمعی از موسیقی‌دانان ایتالیایی به رهبری پائولو اولمی به ایران سفر کردند؛ این گروه در اجرایی مشترک به رهبری اولمی و همین‌طور شهرداد روحانی روی صحنه رفت.

در ادامه این همکاری ها طی روزهای اخیر جمعی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به ایتالیا سفر کردند تا در کنار نوازندگان برجسته اروپا به اجرای موسیقی بپردازند. این اجرا در واقع ادای احترامی بود به اجرایی که سال ۱۹۹۷ توسط موسسه امیلیانو روماگنا اجرا شد. همچنین کنسرت مذکور با چهلمین سال فعالیت پائولو اولمی در عرصه موسیقی همزمان شده بود.

 

35

 

این در حالی است که روزهای  و سوم اردیبهشت نیز مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی با همکاری مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با دعوت از استادان ایتالیایی مستر کلاس‌های سازهای بادی را برگزار می‌کند.

برگزاری این کلاس‌‌ها با حضور فرانسیسکو دی‌روزا و امیانو جورانا از کشور ایتالیا ترتیب داده شده است.

در همین راستا کلاس”ابوا” به شکل خصوصی و در قالب درس‌های جداگانه رپرتوار سولو و رپرتوار ارکسترال ابوا در روز دوم اردیبهشت ماه از ساعت  ۱۳ تا ۱۹ توسط فرانسیسکو دی‌روزا در مرکز آموزش برگزار می‌شود.

 روز شنبه آینده دامیانو جورانا کلاس خصوصی ویولن را در تالار رودکی از ساعت ۱۳ تا ۲۱ برگزار می‌کند. در این کلاس ابتدا در ساعت ۱۳ الی ۱۷  درس‌های جداگانه ویولن در قالب رپرتوار ویولن، سونات تک باخ، کنسرتو موتسارت و کنسرت‌های مهم ویولن تدریس می‌شود.

در ادامه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ درس‌های تخصصی ارکستر از سمفونی‌های هایدن و موتسارت آموزش داده می‌شود و سپس مبحث موسیقی مجلسی شامل درس‌های دوئت، تریو، کوارتت، کونیتا و … تدریس  شد. در کلاس خصوصی ویولن امکان حضور متقاضیان غیرفعال وجود دارد.

 

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »