جشن امضای مجموعه‌داستان «حرف» در کافه لید

از نخستین کتاب «احمدرضا حجارزاده» رونمایی می‌شود

جشن امضای مجموعه‌داستان «حرف» به قلم «احمدرضا حجارزاده» روز جمعه، دوم تیرماه ساعت 18 در کافه «لید» برگزار می‌شود.

به گزارش سایت هنردستان، از نخستین کتاب احمدرضا حجارزاده،که با عنوان «حرف» توسط انتشارات «نفیر» چاپ و توزیع شده، روز جمعه، دوم تیرماه ساعت 18 در آیین جشن امضای این کتاب، در فضای کافه «لید» و با حضور نویسنده رونمایی خواهد شد.

کتاب «حرف» شامل هشت داستان کوتاه است و عناوین داستان‌های عبارتند از:

«تقاص»،«تلفن‌عمومی»،«حرف»،«باورت می‌شه؟»،«در فاصله‌ی دو طبقه»،«سلام، خداحافظ»،«فعلاً حرفی ندارم»،«صبحِ روزِ بَد».

احمدرضا حجارزاده،که داستان‌های این کتاب را در دوره‌ی زمانی سال‌های 1384 تا 1401 نوشته است، در پیش‌گفتار کتاب آورده:«هشت داستانی که در این مجموعه گِرد آمده‌اند، داستان‌هایی‌اند از دیرباز تا امروز.گرچه برای چاپ‌شان در این مجموعه، برخی از آن‌ها را چند بار ـ و هر بار با وسواسِ بیش‌تر ـ خواندم و بازنویسی کردم. پنج داستانِ آغازینِ مجموعه، هر کدام می‌توانند به تنهایی اثری مستقل برای خواندن باشند، ولی اگر خواننده،کتاب را از ابتدا تا داستان پنجم به ترتیب بخواند، درک و شناختی درست و عمیق‌تر از سرشت و سرنوشتِ پرسوناژهای هر داستان نصیبش خواهد شد. نوشتن این داستان‌ها اهمیت ویژه‌یی برام داشت، زیرا رویدادهایی که در کتاب خواهید خواند، نه تنها حرف خودم،که بُرشی از حرف‌های ناگفته‌ی یک نسل است».

حجارزاده از سال 78 تاکنون به عنوان روزنامه‌نگار، نویسنده و منتقد سینما، تئاتر و ادبیات در مطبوعات فعالیت داشته و با بسیاری از روزنامه‌ها و مجله‌های مطرح و معتبر ایران همکاری کرده است. او پیش از این، تعدادی از داستان‌های خود را در نشریات کشور به چاپ رسانده بود. همچنین کارگردانی چهار فیلم کوتاه و دو نمایش‌نامه‌خوانی تئاتر، از دیگر سوابق فرهنگی و هنری اوست.

این نویسنده، فیلم کوتاه «حرف» را نیز بر اساس داستانی به همین نام ساخته است که سال 89 در بيست‌وهفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران و سال 90 در ششمین جشنواره‌ی فیلم و عکس «دوربین.نت»، شرکت داشت و برنده‌ی جایزه‌ی اول بهترین فیلم از جشنواره‌ی «دوربین.نت» شد.

مجموعه‌داستان «حرف» نوشته‌ی احمدرضا حجارزاده با 124 صفحه، در تیراژ 500 نسخه توسط نشر «نفیر» ـ به مدیریت خانم سمانه رزاقی ـ چاپ شده است.

گفتنی‌ست جشن امضای کتاب «حرف» اثر احمدرضا حجارزاده، روز جمعه، دوم تیرماه ساعت 18 در کافه «لید» به نشانی بلوار میرداماد، خیابان حصاری، پاساژ راز، طبقه‌ی هم‌کف برگزار خواهد شد.

شرکت در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات داستانی آزاد است.

امتیاز دهید
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »