فیلم «صونا» راهی دو جشنواره در ایتالیا و آمریکا شد

فیلم کوتاه «صونا» به نویسندگی و کارگردانی زهرا ترکمنلو راهی دو جشنواره فیگاری ایتالیا و بوستون آمریکا شد.

به گزارش سایت هنردستان به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «صونا» به نویسندگی و کارگردانی زهرا ترکمنلو در ادامه حضور بین‌المللی‌اش به جشنواره‌های فیلم کوتاه فیگاری ایتالیا و بوستون آمریکا رفت.«صونا» به عنوان تنها نماینده‌ ایران برگزیده‌ بخش Red Shoes  سیزدهمین جشنواره فیگاری ایتالیا است.

جشنواره فیگاری ایتالیا از مهم‌ترین جشنواره‌ها و بازار فیلم کوتاه ایتالیاست که ۲۶ ژوئن تا یکم جولای برابر با (5 تا 10 تیر) برگزار می‌شود.

در این جشنواره آثار مطرحی مثل بهترین فیلم‌های برگزیده اسکار و کن 2023 حضور دارند و به نمایش درخواهند آمد.

گفتنی است هشتمین جشنواره فیلم کوتاه بوستون آمریکا دیگر رویداد مطرح هنری است که فیلم کوتاه «صونا» در آن حضور دارد.

جشنواره فیلم کوتاه بوستون آمریکا به عنوان یکی از 50 جشنواره فیلم برتر در سراسر جهان توسط iFilmFestival.com نام‌گذاری شده است. این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ جولای برابر با (20 تا 23 تیرماه) برگزار می‌شود.

همه فیلم‌سازان منتخب در جشنواره فیلم کوتاه بوستون جایزه‌ کمک‌هزینه تارکوفسکی The Tarkovski Grant را دریافت خواهند کرد. این جایزه بسته‌ معافیت از هزینه ارسال جشنواره فیلم با ارزش متوسط حدود 500 دلار است و همچنین تمام فیلم‌های انتخاب‌شده به طور خودکار در برنامه «شب تهیه‌کننده» به نمایش درمی‌آیند.

«شب تهیه‌کننده» فرصتی برای فیلم‌سازان مستقل است تا آثار خود را برای گروه خصوصی از تولیدکنندگان نخبه هالیوود به نمایش بگذارند.

فریبا سهرابی، نرجس دلآرام، سمانه بابازاده، حسام کاظمی و حامد غفارپور بازیگران فیلم کوتاه «صونا» هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از:

مدیر فیلم‌برداری: حمید مهرافروز، تدوین و صداگذاری: نادر فرجی، صدابردار: بهنام اسداللهی، طراح صحنه: مصطفی بیژن‌پور، طراح لباس: مهسا رضازاده، دستیار کارگردان: پریناز مهری، مشاور رسانه‌‌ای: نگار امیری، مدیر پخش بین‌الملل: زهرا ترکمنلو.

5/5 - (17 امتیاز)