فریماه فرجامی، بازیگر مطرح سینما از دنیا رفت

«فریماه فرجامی»، بازیگر پیشکسوت و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته درگذشت.

به گزارش سایت هنردستان، فریماه فرجامی که از حدود دو ماه پیش دچار سکته مغزی شده بود و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه می‌داد، طی روزهای گذشته بر اثر سکته راهی بیمارستان شد و چند روزی را در کما به سر برد. این بازیگر، شب جمعه ۹ تیرماه در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فرو بست.

او که در سال‌های اوج فعالیتش در بهترین فیلم‌های سینمای ایران درخشید، با برخی از مهم‌ترین و معتبرترین کارگردان‌های سینما همکاری داشت. با این حال، فریماه فرجامی هرگز به اندازه توان هنری و استعدادش از سینما سهم نبرد و بخش سال‌هایی طولانی و طلایی از زندگی حرفه‌ای‌اش را به دور از فعالیت هنری سپری کرد.

فرجامی در تهران به دنیا آمده و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک بود. سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد. از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد. سال ۱۳۵۹ با فیلم توقیف‌شده «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی غلامعلی عرفان وارد عرصه سینما شد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم پرده آخر از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود.

«پرده آخر»،«مادر»،«اجاره‌نشین‌ها»،«تیغ و ابریشم»،«سرب»،«نرگس»،«بی‌پناه»،«ساغر»،«آب و آتش» و «عشق گم‌شده» برخی از فیلم‌هایی هستند که این بازیگر سینما در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود.

سایت هنردستان درگذشت این بازیگر نام‌دار سینما را به خانواده آن هنرمند و جامعه‌ی هنرمندان سینما و تئاتر کشور تسلیت می‌گوید.

امتیاز دهید