جواد اعرابی ـ بازیگر و منتقد تئاتر ـ درگذشت

پیام تسلیت انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر

جواد اعرابی، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر درگذشت.

به گزارش سایت هنردستان، جواد اعرابی (بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر) صبح روز یکشنبه، هشتم مردادماه در بیمارستان از دنیا رفت.

اعرابی از فعالان تئاتر بود که در رشته‌های گوناگون مثل بازیگری، تهیه‌کنندگی، مدیریت تولید، دستیاری و نگارش نقد و پژوهش فعالیت می‌کرد.

در کارنامه هنری او ایفای نقش در نمایش‌هایی مانند «رام‌کردن زن سرکش»،«غول بزرگ مهربان» (به کارگردانی مریم کاظمی)،«آرامگاه خانودگی» (سوسن رحیمی) و فیلم‌های سینمایی «غلامرضا تختی» و «پارازیت» دیده می‌شود.

از آخرین فعالیت‌های اعرابی در تئاتر، بازی و مدیریت تولید در نمایش «اتللو» به کارگردانی حمید مظفری است که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

این هنرمند در سال‌هایی که تله‌تئاترهای تلویزیونی ساخته می‌شد، تهیه‌کنندگی چند تله‌تئاتر را بر عهده داشت.

او علاوه بر فعالیت‌های هنری، در امور صنفی نیز فعال بود. اعرابی سال‌ها بازرسی خانه تئاتر را عهده‌دار و چند دوره عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی نویسندگان و منتقدان تئاتر بود.

در پی درگذشت جواد اعرابی، عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر، این انجمن پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به نام مهربانِ هستی بخش

«مرگ هیچ عزیزی را باور نمی‌کنم»

خبر کوتاه بود و جانکاه؛گویا که ما را از مصیبت و اندوه رهایی نیست.

درگذشت دوست، همکار و همراهمان جواد اعرابی عزیز، این هنرمند پرتلاش و فرهیخته و اهل قلم و رسانه، غمی بزرگ است نشسته بر دلهای‌مان و یاد و خاطراتش، تنها پناه ما در این روزگار پردرد است.

آسمانی‌شدن دوست و همراهمان را به همسر مهربان، خانواده داغدار، اهالی رسانه و قلم و هنرمندان تئاتر تسلیت می‌گوییم.

امتیاز دهید