گپ‌وگفتی با احسان اصغری، تهیه‌کننده نمایش خانم آوازخوان کله‌طاس

عشق به تئاتر تنها دلیلم برای تهیه‌کنندگی بود

سایت هنردستان: احسان اصغری، با بیان این‌که «برخورد حرفه‌ای باعث پیشبرد درست یک اثر نمایشی می‌شود»،گفت:«تهیه‌کنندگی تئاتر عشقی است که آن را رها نخواهم کرد».

نمایش «خانم آوازخوان کله‌طاس» به تهیه‌کنندگی مشترک حمیدرضا نورزاده و احسان اصغری با کارگردانی حمیدرضا مرادی از چهاردهم تیرماه در خانه نمایش دا روی صحنه رفت. این اجرا امروز جمعه (سیزدهم مرداد) پس از سه بار تمدید به کار خود پایان خواهد داد.

احسان اصغری یکی از دو تهیه‌کننده این نمایش با اشاره به حضورش در این اثر گفت: عشق به تئاتر شاید تنها دلیلی باشد که به سراغ تهیه‌کنندگی آمده‌ام. این‌که شاهد عشق و شور و حال گروهی باشی که ماه‌ها با یکدیگر تمرین کرده‌اند تا بتوانند یک نمایش را روی صحنه ببرند من را به وجد می‌آورد.

او ادامه داد: با حضور در گروه «خانم آوازخوان کله‌طاس» و همراه‌شدن با همکار عزیزم حمیدرضا نورزاده به عنوان دیگر تهیه‌کننده این اثر باعث شد، خودم را ملزم بدانم تا تمام وقت و انرژی‌ام را برای هرچه بهترشدن نمایش بگذارم و آن‌قدر این عشق در من پررنگ بود که مسائل دیگری از قبیل بازگشت سرمایه برایم اهمیتی نداشت.

این تهیه‌کننده تئاتر افزود: نمایش «خانم آوازخوان کله‌طاس» چالش‌های زیادی داشت که بیش‌تر مساله دکور و آکساسوار بود. این‌که دکور به همان شکلی که مد نظر بود روی صحنه اجرا شود یکی از دغدغه‌هایی بود که با همراهی دوستان در بخش طراحی، ساخت و اجرای دکور انجام شد.

اصغری با اشاره به این‌که «هم‌دلی شاخصه اصلی یک گروه نمایشی است»،گفت: همدلی، همراهی، احترام، ادب و حرفه‌ای‌بودن تمام عوامل «خانم آوازخوان کله‌طاس» از ویژگی‌های بارزی بود که باعث شد این نمایش روی صحنه به بهترین شکل ممکن جان بگیرد و با رضایت مخاطبان بدرخشد.

او ادامه داد: به نظر من یکی‌بودن همه عوامل گروه باعث خلق یک اثر هنری مطلوب و ایجاد روند کیفی مناسب می‌شود.کارگردان مرکز ثقل گروه است که با تمامی اعضای گروه از تهیه‌کننده، بازیگر و دیگر اعضا تعامل دارد و قطعاً برخورد حرفه‌ای او باعث پیشبرد درست و بجای کار می‌شود و همین‌جا از حمیدرضا مرادی کارگردان این نمایش بابت تعامل خوبی که با تک‌تک عوامل داشت، سپاس‌گزارم.

احسان اصغری در پاسخ به این‌که «باز هم به سوی تهیه‌کنندگی تئاتر خواهد رفت یا نه؟»،گفت: آیا بی‌عشق می‌توان زندگی کرد یا نه؟! حتماً بدون عشق هم می‌توان زندگی کرد اما بی‌شک با عشق زندگی آسان‌تر است. تهیه‌کنندگی عشقی است که آن را رها نخواهم کرد.

4.8/5 - (22 امتیاز)