برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» به همت سرای محله ونک و با شرکت ۲۸ هنرمند خردسال و کودک در نگارخانه بهارک برگزار می‌شود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای نگارخانه بهارک، نمایشگاه گروهی نقاشی «شهر حیوانات، رویای کودکانه» با کیوریتوری استاد نفیسه دولت‌آبادی، ساعت ۱۷ روز جمعه، ۲۷ مرداد ماه سال جاری در نگارخانه بهارک افتتاح خواهد شد.

«شهر حیوانات، رویای کودکانه» به همت سرای محله ونک و با حضور ۲۸ شرکت‌کننده برگزار می‌شود که نام آن‌ها به شرح زیر است:

آتنا حدادی، ویانا کریمی، رادمهر روستایی، امیرصدرا خوشدل، هلنا سلیمی، دلارام فاتح، رادین روستایی، هانیه متقی، النا حدادی، رامتین ظریفیان، محمد شیرپور،کیان رجبی، سودا رحمانی، هانا مشایخی، متین مشایخی، محیا نیک‌پور، هلیا زارعی حبیب‌آبادی، آوینا جعفری، سلنا سعادتی، آیدا جوانپور، ماتینا مبارکی، مه‌نگار نوروزی، رایان کریمی، بنیتا مبارکی، رایین امیری، روژان گردشی، آرتین مبارکی، ترنج فصیحی.

در بیانیه هنری جدیدترین نمایشگاه گروهی نگارخانه بهارک چنین آمده است:
«همیشه دنیای حیوانات برای ما دنیای وحش بوده است؛ دنیایی که در آن کشتار و درندگی برای به دست‌آوردن غذای روزانه حرف اول را می‌زند و زندگی انسان‌ها تنها مطابق با دنیای عقلانی و متعارف می‌باشد. حال اگر دنیا دگرگون می‌شد و حیوانات به جای انسان‌ها عهده‌دار وظایف اجتماعی می‌شدند چه اتفاقی می‌افتاد؟! در مجموعه پیش رو، مخاطب در همراهی با تصورات کودکانه به دنیایی از حیوانات می‌رسد که نه تنها وحش نیست، بلکه کاملاً بر اساس ساختارها و مقررات صلح‌جویانه شکل گرفته شده است. در چنین دنیایی، هر حیوان وظیفه‌ای را ایفا می‌کند؛ وظایفی که تا چندی پیش انسانی آن را اشغال کرده بود.گوسفندان و خوک‌ها که نمادی از بی‌عقلی بوده‌اند به یک‌باره معلم می‌شوند، لاک‌پشت‌ها و جوجه‌تیغی‌ها در زیر چهره خود  به آرایش دیگر حیوانات روی می‌آورند، گربه‌سانان درنده‌خوی به تقسیم روزی دیگر حیوانات می‌پردازند، همچنین مارهایی که در طبیعت تنها برای شکار، صدا از خود تولید می‌کردند در کنسرتی باعظمت به جهت شادی دیگران نغمه می‌سرایند و در نهایت ساختمان‌ها، هتل‌ها، خیابان‌ها و بسیاری از مشاغل خدماتی به دست حیواناتی می‌افتد که تا چندی پیش تنها به انسان‌ها خدمت می‌کردند. تمام این پارادوکس‌های معنایی نتیجه ذهن خلاقانه کودکان و توانمندی آن‌ها در استفاده از فرم‌ها و رنگ‌ها می‌باشد اما این‌که آیا این مقررات اجتماعی باز هم از حیوانات خیالی کودکان ما، انسانی درنده‌خوی می‌سازد یا خیر؟ پرسشی است که باید از خود پرسید».

گفتنی است سن شرکت‌کنندگان در رویداد، از ۳ تا ۱۰ سال است و ۲۹ اثر با تکنیک ترکیب مواد در «شهر حیوانات، رویای کودکانه» به نمایش در خواهد آمد.

مخاطبان می‌توانند برای تماشای آثار در روزهای شنبه، ۲۸ مرداد ماه تا ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نگارخانه بهارک مراجعه کنند.

نگارخانه بهارک در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، پلاک ۱ واقع شده است.

امتیاز دهید