حمیده عنقا و رضا فیاضی به تماشای دو نمایش در تماشاخانه سنگلج نشستند

آینده خوبی برای برخی از بازیگران جوان این نمایش‌ها می بینم

حمیده عنقا مهمان ویژه دو نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی میکائیل شهرستانی و «پرده در پرده» به کارگردانی رویا اسدی بود.

به گزارش روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، بانو عنقا ـ همسر زنده‌یاد اکبر رادی ـ در گپ‌وگفتی که پس از تماشای نمایش «پرده در پرده» صورت گرفت تلاش بازیگران جوان این نمایش را ستود و گفت: هر کدام از پرده‌های این نمایش یکی از نمایش‌نامه‌های بسیار معنادار رادی است که در مقاطعی نوشته و زمانه خودش را بیان کرده است. چه‌قدر خوب می‌شد که تماشاگر قبل از دیدن کار که گوشه‌ای از هر اثر را نشان می‌دهد،کتاب را کامل می‌خواند تا با درک بیش‌تری به تماشا می‌نشست. من چون کتاب را بارها و بارها خوانده‌ام، لذت بیش‌تری بردم. نمی‌دانم تماشاگران ما آیا مطالعه داشته‌اند یا خیر یا تنها به تماشای گوشه‌هایی از کار نشستند.

او ادامه داد: این نمایش را باید با مطالعه و شناخت از نمایش‌نامه‌های اصلی دید تا درک بهتری از اجرای اثر به دست آورد. برای نمونه اپیزود آخر که بخشی از نمایش‌نامه «شب روی سنگفرش خیس» را به نمایش می‌گذارد از آن‌چه در تمرین دیده بودم،کوتاه‌تر شده است.

حمیده عنقا در تقدیر از تلاش بازیگران جوان این نمایش گفت: نسبت به بار اولی که در تمرین دیدم بازیگرها کامل‌تر شده بودند، ولی نه به اندازه صددرصد. طبیعی است. این‌ها آماتور هستند و زمان می‌برد که به کامل‌ترین خودشان برسند، ولی واضح است که زحمت کشیده بودند و با به کارگرفتن راهنمایی‌ها و استفاده از همه امکاناتی که داشتیم و نداشتیم پیشرفت خوبی را نشان می‌دهند. معلوم بود خانم اسدی کارگردان این نمایش زحمت کشیده است اما بی‌شتر زحمات بر دوش آقای شهرستانی بوده که مشاور کارگردان بوده‌اند.

او تصریح کرد: آینده خوبی برای برخی از این بازیگران جوان می‌بینم. چه در گذشته هم بازیگرانی بوده‌اند که هنرجو بودند و در کنار آقای شهرستانی حضور داشتند و الان جزو بازیگران خوب ما هستند و همه می‌شناسیم‌شان. امیدوارم چنین آینده‌ای برایشان رقم بخورد.

او در پایان از میکائیل شهرستانی تشکر کرد که همیشه با عشق و علاقه پیگیر کارهای رادی است و ابراز امیدواری کرد این همکاری ادامه داشته باشد.

***

  • رضا فیاضی: کاری بسیار دیدنی از ترکیب کلاس درس و نمایش‌نامه‌های رادی دیدم

رضا فیاضی که شب گذشته میهمان ویژه دو نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی میکائیل شهرستانی و «پرده در پرده» به کارگردانی رویا اسدی بود، زحمات میکائیل شهرستانی برای تربیت بازیگران آینده را مورد توجه قرار داد.

به گزارش روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، رضا فیاضی ـ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ـ در گپ‌وگفتی به زحمت و تلاش میکائیل شهرستانی برای تربیت نسل آینده بازیگران پرداخته و گفت: سال‌هاست میکائیل را می‌شناسم و با کارهایش آشنایی دارم. می‌بینم که برای بچه‌ها چه زحمتی می‌کشد. همیشه اجراهایی که داشته اجراهای موفقی بوده است.

او درباره نمایش «پرده در پرده» گفت: یک کار ترکیبی دیدم. پرده‌ای از تمرینات و هم پرده‌ای از نمایش‌های آقای رادی. امیدوارم مردم بیایند و این کار را ببینند. معمولاً وقتی اسامی برای مردم آشنا نباشد،کم‌تر به آن توجه می‌کنند، ولی مطمئنم با یک تبلیغ درست و درمان می‌توان تماشاگر را به دیدن این کار ترغیب کرد. ذائقه تماشاگر را می‌توان هدایت کرد.

فیاضی تصریح کرد: میکائیل در کارش موفق است و چهره‌هایی که می‌آیند و در کارش بازی می‌کنند ارزش بازی‌کردن در سینما و تلویزیون و تئاتر این مملکت را دارند. خودشان را با کارشان معرفی می‌کنند. به دلیل آموزشی که دیده‌اند در کارشان پخته شده‌اند.

او با اشاره به حضور دلارام زرگر، یکی از بازیگران نمایش که از هنرجویان میکائیل شهرستانی بوده، در جمع بازیگران یک سریال گفت: برایم زیباست که دلارام در کار تصویر پذیرفته شده. فکر می‌کنم با آن مونولوگ حقش بود که دیده بشود.

نمایش‌های «پرده در پرده» و «شب روی سنگفرش خیس» تا 10 شهریور در نوبت‌های 18:30 و 20:15 بر صحنه تماشاخانه سنگلج هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت این دو نمایش اقدام بکنند.

امتیاز دهید