نگاهی با آثار سینمایی، رویا‌ها و نگرانی‌های آینده با «سینما آینده»

فرهی گفت: در برنامه «سینما آینده» به بحث درباره کارگردانانی می‌پردازیم که تلاش می‌کنند علم و هنر را در آثار سینمایی خود ترکیب کنند.

به گزارش هنردستان کیانا فرهی مجری برنامه «سینما آینده» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی اظهار کرد: در برنامه «سینما آینده» به بحث درباره کارگردانانی می‌پردازیم که تلاش می‌کنند علم و هنر را در آثار سینمایی خود ترکیب کنند. این کارگردانان، مانند استنلی کوبریک، استیون اسپیلبرگ برگ و کریستوفر نولان، جزء موج جدید سینما هستند و با آثارشان توانسته‌اند دنیای آینده را به تصویر بکشند. 

وی در ادامه اشاره کرد: در این برنامه ما به بررسی آثاری می‌پردازیم که بازیگران و کارگردانان برجسته‌ای داشته‌اند و رویا‌های ما را به خوبی به تصویر کشیده‌اند. اغلب بار‌ها سینمای علمی-تخیلی با سینمای دلهره و وحشت یا سینمای معمایی ترکیب شده‌اند و این تنوع بخشی از جذابیت آنهاست. با استفاده از رنگ، نور، بازی تصویر و دکور، کارگردانان بزرگ موفق شده‌اند جوانب مبهم آینده را به تصویر بکشند. 

کیانا فرهی مجری برنامه «سینما آینده» خاطرنشان کرد: ما به جزء سینما به بحث درباره سریال‌ها نیز می‌پردازیم، زیرا سریال‌ها مانند فیلم‌های علمی-تخیلی جذاب و پرطرفدارند. در این برنامه، به آینده هوش مصنوعی نیز توجه می‌کنیم و از نگرانی‌ها ما درباره جایگزینی ما توسط ربات‌ها و بیکاریمان صحبت می‌کنیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این به موضوعاتی مانند آیا جنگ جهانی بعدی بر سر آب و منابع طبیعی است و موضوعاتی همچون نقش رهبری ربات‌ها نیز در برنامه مورد بحث قرار می‌گیرند. ما در «سینما آینده» سعی می‌کنیم به این نگرانی‌ها پرداخته و تصوراتمان درباره آینده را بررسی کنیم؛ آیا تصویری مبهم، تاریک یا درخشان خواهد بود؟ همچنین، در این برنامه کارگردانان با توجه به وضعیت بدتر محیط زیست در آثارشان این وضعیت بدتر را نشان می‌دهند و ما این دغدغه‌ها را در برنامه بررسی خواهیم کرد. این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه رادیویی جوان به تهیه کنندگی راضیه جعفری و به گویندگی کیانا فرهی و با همکاری غزاله یراقی، حسن خلقت دوست، مصطفی خواجه حسینی به نویسندگی شروین برکت هر هفته پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌شود.

امتیاز دهید