هفته فیلم هنر و تجربه به ایلام رسید

برگزاری سه کارگاه تخصصی با حضور محمدحسین لطیفی و مهرداد کوروش‌نیا

هفته فیلم هنر و تجربه از ۲۶ الی ۲۹ شهریور همراه با برگزاری ۳ کارگاه تخصصی با حضور محمدحسین لطیفی، سیاوش صفاریان‌پور و مهرداد کورش‌نیا در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در ادامه رویکرد افزایش فرصت‌های نمایش،گفت‌وگو و آموزش در استان‌ها  سومین «هفته فیلم هنر و تجربه» در سال جاری با برگزاری سه نشست تخصصی و نمایش ۱۰ فیلم منتخب هنر و تجربه در شهر ایلام برگزار خواهد شد.

در این رویداد سه کارگاه تخصصی با موضوع انتقال تجربه کارگردانی توسط محمدحسین لطیفی، مستندسازی علمی از ایده تا اجرا توسط سیاوش صفاریان‌پور و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه توسط مهرداد کورش‌نیا برگزار خواهد شد.

همچنین فیلم‌های «مقیمان ناکجا» ساخته شهاب حسینی،«دوار» ساخته میثم حسن‌زاده،«مهاجران» ساخته مسعود احمدی،«مشق امشب» ساخته اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی،«کاپیتان من» ساخته سیاوش صفاریان‌پور،«برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی و بسته فیلم‌های کوتاه ژنریک شامل شش فیلم کوتاه (فیلم‌های «پرتاب ناگهانی یک فیل» به کارگردانی نازنین چیت‌ساز (۱۱ دقیقه)،«جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی (۱۵ دقیقه)،«خنده بی‌دلیل گوزن‌ها» به کارگردانی سجاد ایمانی (۲۰ دقیقه)،«کبود» به کارگردانی علی توکلی (۲۰ دقیقه)،«کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته (۲۰ دقیقه) و «امروز جمعه است» به کارگردانی محمد آهنگر (۱۴ دقیقه) همراه با دو فیلم مستند پرتره «فلینی هرگز پایان نمی‌یابد» ساخته یوجینو کاپوچو و «فورمن علیه فورمن» ساخته هلنا تریشتیکووا و جاکوب‌ هاشنا به نمایش درمی‌آید.

به دلیل هم‌زمانی برگزاری این رویداد با هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «غریب» تازه‌ترین ساخته محمدحسین لطیفی به صورت ویژه با حضور کارگردان به نمایش درمی‌آید.

مراسم افتتاحیه این رویداد روز یکشنبه ۲۶ شهریور ساعت 17:30 در تالار همایش‌های حوزه هنری شهر ایلام با حضور هنرمندان، سینماگران و مدیران فرهنگی و سینمایی برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در کارگاه‌ها و نمایش فیلم‌ها آزاد و رایگان است.

جدول زمان‌بندی برگزاری کارگاه‌ها و نمایش‌های فیلم به شرح زیر است:

روز اول/ یکشنبه ۲۶ شهریور

ساعت17:30 افتتاحیه و نمایش مستند مشق امشب

ساعت ۲۲: مقیمان ناکجا

روز دوم/ دوشنبه ۲۷ شهریور

ساعت ۱۶: فلینی هرگز پایان نمی‌یابد

ساعت ۱۸: کاپیتان من

ساعت ۲۰: کارگاه مستندسازی علمی از ایده تا اجرا توسط سیاوش صفاریان‌پور

ساعت ۲۲: دوار

روز سوم/ سه‌شنبه ۲۸ شهریور

ساعت ۱۶: برای پس از مرگم

ساعت ۱۸: بی‌آبان

ساعت ۲۰: کارگاه شخصیت پردازی در فیلم‌نامه توسط مهرداد کورش‌نیا

ساعت ۲۲: مهاجران

روز چهارم/ چهارشنبه ۲۹ شهریور

ساعت 16: بسته فیلم کوتاه ژنریک

ساعت 18: غریب

ساعت 20: کارگاه تخصصی کارگردانی با حضور محمدحسین لطیفی

ساعت ۲۲: فورمن علیه فورمن

«هفته فیلم هنر و تجربه ایلام» توسط گروه سینمایی هنر و تجربه و با همکاری اداره کل فرهنگ استان ایلام، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، انجمن سینمای جوانان استان ایلام و حوزه هنری استان ایلام برگزار می‌شود.

امتیاز دهید