کسب عنوان کودکان ایرانی در یک مسابقه بین‌المللی

شش کودک از ایران دیپلم افتخار پنجاهمین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدیسه کشور چک در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کردند.

به گزارش هنردستان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شش عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیپلم افتخار پنجاهمین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدیسه کشور چک در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کردند.

این مسابقه با موضوع «موزه» در بخش‌های «نقاشی»، «نقاشی (کلاژ)»، «عکاسی»، «طراحی»، «چاپ دستی»، «کارهای حجمی» و… برگزار شد. 

بر همین اساس، از میان ۱۴هزار و ۵۲۷ اثر از ۷۷ کشور جهان شش کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقه لیدیسه کشور چک شدند. 

«آناهیتا افشاری» ۱۳ساله و «آترین افشاری» ۸ساله هر دو از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون استان همدان، «آرسن حامدیان» ۴/۵ساله از مرکز اهواز کانون استان خوزستان و «پروانه سیاووشی» ۱۵ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون نهاوند استان همدان، هر چهار نفر دیپلم افتخار بخش «نقاشی» این رویداد هنری را کسب کردند. 

همچنین «الیا شمسیان» ۱۲ساله از مرکز شهر قدس کانون استان تهران دیپلم افتخار بخش «نقاشی» (کلاژ) و «روژین پناهنده» ۱۶ساله از مرکز مهاباد کانون استان آذربایحان‌غربی دیپلم افتخار بخش «عکاسی» این مسابقه را به خود اختصاص دادند. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۴۸ «نقاشی» و ۴۶ «عکس» در پنجاهمین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا کودکان لیدیسه کشور چک شرکت کرده بود.

امتیاز دهید