هنردستان : معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: از پیشنهاددهندگان طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، میپرسم چه شاخصهایی را مد نظر قرار دادهاند؟!
به گزارش هنردستان در محل برگزاری نشست خبری همایش گفتمان فرهنگنوازی با رویکرد توسعه گردشگری که امروز در سالن خلیج فارس سازمان حج و زیارت برگزار شد؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه اظهارنظر کرد.
به گزارش هنردستان حاضر در محل برگزاری نشست خبری همایش گفتمان فرهنگنوازی با رویکرد توسعه گردشگری که امروز در سالن خلیج فارس سازمان حج و زیارت برگزار شد؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشی از سخنانش در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه چیست، اظهار داشت: ما باید از یک پیشنهاد تصور بهتری داشته باشیم و من از پیشنهاد دهندگان طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه میپرسم که چه شاخصهایی را مد نظر قرار دادهاند؟!
رحمانی موحد ادامه داد: قطعا با تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه جایگاه گردشگری کشور تنزل پیدا میکند، فقط دسترسیها به وزیر بیشتر میشود.
رحمانی موحد ادامه داد: قطعا با تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه جایگاه گردشگری کشور تنزل پیدا میکند، فقط دسترسیها به وزیر بیشتر میشود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دستاوردهای دولت یازدهم گفت: بیش از 19 میلیون و 900 هزار نفر گردشگر در دولت یازدهم وارد کشور شده و در همین مدت 39 میلیارد دلار درآمد گردشگری داشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت اقامتگاهها از نظر استانداردهای جهانی تصریح کرد: ما در حوزه اقامتگاهها با دو عنصر فیزیکی و نرمافزاری مواجه هستیم. در همین راستا ضوابط استاندارد یک کشور موفق را مطالعه کردهایم و نتایج آن را به یک استاندارد کیفی و ضوابط غیر فیزیکی تبدیل کردهایم. جمع بندی این مبحث نهایی شده و در این هفته به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخاب برندهای نمونه گفت: مبحث برندهای نمونه تا سطح فراخوان آمده و متن فراخوان نیز آماده شده است.
رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مهماننوازی در افزایش گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: همایش گفتمان فرهنگ مهماننوازی با رویکرد توسعه گردشگری نتیجه تعامل شورای فرهنگ عمومی و سازمان میراث فرهنگی با هدف تبدیل کردن مهمانپذیری به یک نهاد و ساختار دائمی با یک رویکرد متوازن، جامع و ملی است.
وی افزود: این همایش با هدف ارائه یک جمع بندی برای شروع یک تفکر قوی در حوزه مهماننوازی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار میشود و 21 مقاله در آن مطرح میشوند که در آینده نزدیک مجموعه آنها منتشر خواهند شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما برای نهادینه کردن فرهنگ مهمانپذیری و توسعه گردشگری به کمک همه نهادهای مرتبط نیاز داریم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخاب برندهای نمونه گفت: مبحث برندهای نمونه تا سطح فراخوان آمده و متن فراخوان نیز آماده شده است.
رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مهماننوازی در افزایش گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: همایش گفتمان فرهنگ مهماننوازی با رویکرد توسعه گردشگری نتیجه تعامل شورای فرهنگ عمومی و سازمان میراث فرهنگی با هدف تبدیل کردن مهمانپذیری به یک نهاد و ساختار دائمی با یک رویکرد متوازن، جامع و ملی است.
وی افزود: این همایش با هدف ارائه یک جمع بندی برای شروع یک تفکر قوی در حوزه مهماننوازی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار میشود و 21 مقاله در آن مطرح میشوند که در آینده نزدیک مجموعه آنها منتشر خواهند شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما برای نهادینه کردن فرهنگ مهمانپذیری و توسعه گردشگری به کمک همه نهادهای مرتبط نیاز داریم.
همچنین؛ حجتالاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از این نشست خبری به ریشه مهماننوازی در فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهماننوازی باید با همکاری همه نهادها در سطح جامعه نهادینه شود.
وی افزود: مهماننوازی یکی از پایهها و اساس سرمایههای اجتماعی به حساب میآید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی آمادگی آن را دارد که نهادسازی مهمانپذیری با مشارکت نهادهای مرتبط را در دستور کار خود قرار بدهد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
امتیاز دهید