آتیلا پسیانی، هنرمند مطرح سینما و تئاتر، درگذشت

آتیلا پسیانی ـ بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون روز گذشته در سن ۶۶ سالگی‌ چشم از جهان فرو بست.

به گزارش سایت هنردستان، روز گذشته جامعه هنری ایران، آتیلا پسیانی ـ هنرمند ارزشمند و کم‌نظیر سینما، تئاتر و تلویزیون را از دست داد. پسیانی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری، در خارج از وطن درگذشت.

انجمن صنفی بازیگران سینما با نهایت تاسف در پی درگذشت این بازیگر اعلام کرد:«با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست. انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم‌ها فاطمه نقوی و ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمام دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید».

آتیلا پسیانی ـ فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بلورسازی، پس از اولین حضور تئاتری خود در سال ۵۶، از دهه شصت به بعد حضور فعالی بر صحنه داشت که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود.

این هنرمند به عنوان یکی از پرکارترین بازیگرهای سینمای ایران شناخته می‌شد. او کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت که از آن میان می‌توان به فیلم‌های «مرگ سفید»،«گاهی به آسمان نگاه کن»،«کشتی آنجلیکا»،«مسافران»،«روز شیطان»،«آب و آتش»،«پل چوبی»،«نگار»،«غلامرضا تختی»،«سرخ‌پوست» و «سیاه‌باز» اشاره کرد.

او در عرصه تئاتر نیز حضوری مستمر و موفق داشت و به عنوان بازیگر و کارگردان در این هنر فعالیت می‌کرد. «تبار خون»،«رستخیز»،«قهوه قجری»،«بازی در گالری»،«مخمل آبی»،«نام‌برده» و «جنایت و مکافات» از جمله نمایش‌های اوست.

عموم مردم آتیلا پسیانی را به واسطه حضور قدیمی‌اش در تلویزیون با آثاری مانند «محله بهداشت» و «محله برو و بیا» می‌شناختند.

سایت هنردستان درگذشت این هنرمند شاخص سینما و تئاتر را به جامعه هنری کشور و خانواده او تسلیت می‌گوید.

امتیاز دهید