نامزدهای جایزه‌ی ادبی «واو» معرفی شدند

هنردستان : نه رمان به عنوان نامزدهای مرحله‌ی اول سیزدهمین دوره‌ی جایزه ادبی “واو” معرفی شدند.

به گزارش هنردستان ، فائزه سیدشاکری، دبیر  این جایزه، دلیل تاخیر در معرفی نامزدهای این دوره را بالا بودن تعداد کتاب‌های سال ۱۳۹۴ و همچنین بیشتر بودن تعداد آثار متفاوت به نسبت آثار چاپ‌شده در سال‌های گذشته دانست .

 

به گزارش هنردستان ، فائزه سیدشاکری، دبیر  این جایزه، دلیل تاخیر در معرفی نامزدهای این دوره را بالا بودن تعداد کتاب‌های سال ۱۳۹۴ و همچنین بیشتر بودن تعداد آثار متفاوت به نسبت آثار چاپ‌شده در سال‌های گذشته دانست و تاکید کرد: برای دقت در بررسی و داوری آثار به زمان بیشتری نیاز داشتیم.

او آثار نامزدشده‌ی مرحله‌ی اول جایزه‌ی “واو” را به ترتیب الفبا و به شرح زیر اعلام کرد:

این سگ می‌خواهد رکسانا را بخورد/ قاسم کشکولی/ نشر بوتیمار

آواز داوود/ قاسم شکری/ نشر چشمه

پل/ غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان/ نشر افراز

تب نوبه/ محسن شریف/ نشر افراز

دوربین/ اشکان شریعت/ نشر بوتیمار

سرخ سفید/ مهدی یزدانی خرم/ نشر چشمه

مجمع الجزایر اوریون/ رویا دستغیب/ نشر افق

من آلیس نیستم ولی اینجا خیلی عجیبه/ فریدحسینیان تهرانی/ انتشارات هیلا

نه مرگ/ هادی معصوم‌دوست/ نشر چشمه

سیدشاکری با تاکید بر نامزد بودن صرفا این ۹ اثر بیان کرد: در سال ۱۳۹۴، تعداد ۹۰ رمان چاپ شده که در مجموع ۲۳ رمان، متفاوت بوده‌اند که از میان این تعداد اثر متفاوت، ۹ اثر معرفی‌شده به عنوان نامزد برگزیده شده‌اند.

او همچنین اسامی ۱۴ رمان متفاوت باقی‌مانده سال ۹۴ را به شرح زیر اعلام کرد:

(کافه خیابان گوته/ حمیدرضا شاه‌آبادی/انتشارات افق)-(آنها که به خانه‌ی من آمدند/ شمس لنگرودی/ نشر افق)-(مرد لاابالی بادکنک قرمزم را سوراخ می‌کند/علیرضا اجلی/ نشر چشمه)-(وضعیت بنفش/ امیررضا مافی/ نشر چشمه)-(اتفاق ممنوع نیست/حسین یعقوبی/انتشارات هیلا)-(آمین می‌آورم/ امیر خداوردی/ انتشارات هیلا)-(نامه نانوشته/ ابراهیم دمشناس/انتشارات بوتیمار)-(خاک سور/حسین فاضلی/انتشارات بوتیمار)-(عقرب باد/ نازنین جودت/ نشر خورشید)-(گیت دخانی/سیدعلی میرفتاح/ نشر پیدایش)-(حکایت راوی به روایت راوی ناظر/غوغا بیات/ نشر مرکز)-(هرابال یعنی تمام کتاب‌های خمیرشده‌ی دنیا/نرگس مقدسیان/نشر ارنواز)-(کسی که آوازش را فراموش کرده است/ آنیما احتیاط/ نشر داستان)-(ملاقات با آکرونی‌ها/ میلاد ظریف/ نشر نیماژ)-(روز درگذشت/ بهمن بابایی/ انتشارات مهرگان دانش).

شاکری همچنین نشر افق را با اختصاص ۷۵ درصد چاپ آثار خود به رمان‌های متفاوت، پرکارترین ناشر در  چاپ این آثار دانست و پس از آن نشر بوتیمار را با ۵۷ درصد، نشر افراز را با ۴۰ درصد، نشر هیلا را با ۳۰ درصد و نشر چشمه را با ۲۸ درصد به عنوان پرکارترین‌ها در این زمینه معرفی کرد.

او افزود: نشر چشمه با چاپ ۱۸ اثر، پرکارترین ناشر در حوزه‌ی ادبیات داستانی سال ۱۳۹۴ است.

دبیر جایزه “واو” تاکید کرد: این آمار از میان آثاری که به صندوق پستی این جایزه ارسال شده و در لیست قرار گرفته به دست آمده است.

داوران این دوره جایزه “واو” صبا جاوید، پوپک کفیلی، اکبر روزبهانی، نوشین ابطحی، سوسن عابدین، محمد جعفری و فائزه سیدشاکری هستند.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »