نشست تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر» برگزار می‌شود

فرهنگستان هنر، نشست‌های تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر» و «فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری» را برگزار می‌کند.

به گزارش هنردستان ، نشست تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر» به همت پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و با همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

در این نشست که مدیریت آن را مجید پروانه‌پور عضو هیئت علمی و مدیر گروه نظریه و نقد هنر پژوهشکده هنر بر عهده دارد، محمدرضا مریدی استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر تهران، با موضوع «گفتمان دانشگاهی هنر و مرجعیت آن در جریان‌های هنری» و جمال عرب‌زاده استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران با موضوع «مشروعیت یا مرجعیت؛ آسیب‌شناسیِ مرجعیت علمی در نهادهای هنری» به سخنرانی می‌پردازند.

نشست تخصصی «مرجعیت علمی و سپهر هنر»، سه‌شنبه- ۱۸ مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲، به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به تالار گلستان هنر فرهنگستان هنر مراجعه کنند .

«فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری»

نشست تخصصی «فکرپروری کودکان در آینه تعلیم‌ و تربیت هنری» با همکاری انستیتو مدرسه گفت‌وگو، به دو صورت برخط و حضوری برگزار می‌شود.

در این نشست یحیی قائدی دانشیار دانشگاه خوارزمی، مقاله‌اش را با عنوان «جایگاه و نقش تربیت هنری در برنامه فلسفه برای کودکان» ارائه می‌دهد. سپس احمدرضا آذربایجانی پژوهشگر تعلیم و تربیت درباره «جایگاه و نقش هنر در تربیت ذهن اندیشه‌ورز با تمرکز بر هنرهای تجسمی و موسیقی» به سخنرانی می‌پردازد.

«جایگاه و نقش هنرهای نمایشی در برنامه‌های فکرپروری کودکان» نیز عنوان سومین مقاله در این نشست است که بهارک اعظمی پژوهشگر تعلیم و تربیت، ارائه می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست که به‌ صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند روز شنبه- ۲۲ مهرماه ساعت ۱۴ تا ۱۶، به فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

امتیاز دهید