سینمای ایران با قتل کارگردان سرشناس دچار شوک شد

داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان کشته شدند!

شب گذشته (شنبه 22 مهرماه)، داریوش مهرجویی ـ کارگردان مطرح سینمای ایران ـ و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند.

به گزارش سایت هنردستان، داریوش مهرجویی ـ نویسنده و کارگردان سینما ـ به همراه همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب شنبه 22 مهرماه در ویلای شخصی‌شان واقع در زیبادشت فردیس کشته شدند.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر

حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در خصوص قتل مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت: قتل داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی‌فر در ویلای شخصی آنها واقع در زیبادشت فردیس رخ داده است. طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه به او که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد برای شام به منزل بیاید.

رییس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به این‌که کسی جواب نمی‌دهد، با کلید در را باز کرده و وارد می‌شود و مشاهده می‌کند پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند. با توجه به تماس دختر مقتولان با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد.

فاضلی ادامه داد: با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند. همچنین به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب (۲۲ مهر) از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شده که با حضور مأموران در محل مشاهده شد داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان واقع در زیبادشت مشکین‌آباد به قتل رسیده‌اند. این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.

داریوش مهرجویی، متولد  ۱۷ آذر ۱۳۱۸ از مهم‌ترین فیلم‌سازان سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود. او علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه می‌پرداخت. در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه‌ی شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس آمریکا بود.

گاو، اجاره‌نشین‌ها، هامون، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، مهمان مامان، سنتوری برخی از فیلم‌های شاخص این کارگردان سینما هستند.

بسیاری از بازیگران نامدار و معتبر سینمای ایران با داریوش مهرجویی همکاری داشته‌اند که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به: علی نصیریان، گلاب آدینه، خسرو شکیبایی، جمیله شیخی، پرویز فنی‌زاده، فخری خوروش، عزت‌الله انتظامی، مرضیه برومند، جمشید مشایخی، حمیده خیرآبادی، اکبر عبدی، فریماه فرجامی، فردوس کاویانی،گلشیفته فراهانی، حامد بهداد، لیلا حاتمی، علی مصفا و نیکی کریمی.

سایت هنردستان درگذشت غیرمنتظره این کارگردان سینما و همسرش را به جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان‌شان طلب صبر و شکیبایی دارد.

داریوش مهرجویی، کارگردان سینما
امتیاز دهید