پروژه «تار و تاریخ‌» قطعه جدید منتشر کرد

میدیا فرج‌نژاد آهنگساز موسیقی ایرانی، تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ‌» را با عنوان «به دست نایی»‌ منتشر کرد.

به گزارش هنردستان از روابط عمومی پروژه «تار و تاریخ»، قطعه‌ «به دست نایی» در قلعه دختر استان کرمان ضبط شده و تازه‌ترین گام از پروژه‌ «تار و تاریخ» است. این اثر با آهنگساز و نوازندگی تار میدیا فرج‌نژاد و آواز بهمن جهانسوز اجرا شده و شعر آن از سروده‌های خواجوی کرمانی است.

ویدیوی این قطعه به کارگردانی مرتضی حاج‌محمدی ضبط شده و میکس و مسترینگ آن را پویا پایور برعهده داشته و انتشار بین‌المللی آن از سوی موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین انجام شده است.

پروژه «تار و تاریخ» از حدود ۲ سال پیش با مدیریت و آهنگسازی مدیا فرج‌نژاد کار خود را آغاز کرده است. در این پروژه صدها اثر موسیقی برای بناهای تاریخیِ کشورمان تولید و بخشی از این آثار تاکنون منتشر شده است.

در «تار و تاریخ» ابتدا بناهای تاریخی کشورمان انتخاب می‌شوند و سپس فرج‌نژاد براساس حال و هوای هر بنا و جغرافیای آن، اقدام به ساخت موسیقی می‌کند، وی برای اجرای هر قطعه از نوازندگان و خوانندگان مختلفی از سراسر ایران بهره‌مند می‌شود.

چندی پیش پروژه «تار و تاریخ» در مسابقات جهانی گلوبال موزیک اواردز، دو جایزه جهانی را برای بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر به خود اختصاص داد.

امتیاز دهید