بیش از 2 میلیارد دلار قرارداد در جشنواره فیلم پکن امضا شد

هنردستان : در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن در پایتخت چین، دست اندرکاران این صنعت قراردادهایی به ارزش 2 میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار امضا کردند.

به گزارش هنردستان ، هفتمین دوره جشنواره فیلم بین المللی پکن از مهمترین جشنواره های سینمایی است که در آسیا و جهان برگزار می شود و هر سال قراردادهای فراوانی در آن به امضا می رسد.

 

به گزارش هنردستان ، هفتمین دوره جشنواره فیلم بین المللی پکن از مهمترین جشنواره های سینمایی است که در آسیا و جهان برگزار می شود و هر سال قراردادهای فراوانی در آن به امضا می رسد.
امسال نیز بالغ بر یکصد موسسه و شرکت فیلمسازی از سراسر دنیا در این جشنواره ۱۰۸ قرارداد برای اجرای ۵۶ طرح کلیدی سینمایی به امضا رساندند که ارزش آن در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.9 درصد بیشتر شده است.
یکی از اصلی ترین قراردادهای امضا شده در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن به گزارش روز دوشنبه تارنمای «چاینا ارگ»، برای توسعه سینما در چین است که ارزش آن به ۴۹۱ میلیون دلار می رسد.
دهها قرارداد دیگر هم به جز طرح های کلیدی در خصوص ساخت فیلم های مشترک؛ برگزاری هفته ها و روزهای فیلم و هنر و برنامه های فرهنگی دیگر میان طرف های مختلف امضا شده است.
در کنار جشنواره امسال یک بازار فیلم نیز برگزار شد که بر مبنای گزارش های دریافتی در مدت سه روز ۳۰ هزار نفر از آن بازدید کرده اند.
در ششمین جشنواره فیلم پکن در سال گذشته، نزدیک به 65 شرکت فیلمسازی و دست اندرکاران تولید فیلم جهان، 49 قرارداد مرتبط با فعالیت های سینمایی به ارزش 2 میلیارد و 510 میلیون دلار امضا کرده بودند.
هفتمین جشنواره بین‎المللی فیلم که از روز جمعه 25 فروردین ماه جاری در شهر پکن پایتخت چین فعالیت خود را آغاز کرده بود، شامگاه دیروز (یکشنبه) با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش مسابقه «معبد آسمان» به فیلم ها و نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
از نکات جالب توجه در این دوره از جشنواره دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن توسط «گلاب آدینه» برای بازی در فیلم «آبجی»، به کارگردانی «مرجان اشرفی‎زاده» در بخش رقابتی جشنواره بود.
در طول برگزاری این جشنواره بیش از 500 فیلم برجسته در 30 سینمای تجاری، هنری و همچنین دانشگاه پکن به نمایش درآمد.
همچنین در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم پکن، فیلم های «فروشنده» و «اژدها وارد می شود» به ترتیب به کارگردانی اصغر فرهادی و مانی حقیقی هر یک در دو سانس در بخش غیر رقابتی نمایش داده شدند.   

منبع : ایرنا

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »