نگاهی به هفت رویداد معماری و طراحی۲۰۲۳

اسپانیا و مکزیک تا فرانسه و کره جنوبی

درسا بخشندگی: رویدادهای معماری ماه جاری آخرین آثار و مجموعه‌های طیف گسترده‌ای از طراحان و معماران کشورهای مختلف جهان را عرضه خواهد کرد. با رشد روزافزون دانش در عرصه‌های مختلف، نمایشگاه‌های طراحی و معماری در کشورهای مختلف بهترین مکان برای تبادل دانش فنی و اطلاعات از آخرین دستاوردهای این فن است. در گزارش زیر به بررسی پنج رویداد می‌پردازیم.

هفته طراحی بارسلونا

هجدهمین دوره هفته طراحی بارسلونا میزبان مجموعه‌ای از رویدادها با موضوع «طراحی برای آینده بشر» است. هفته طراحی شامل تاسیسات، نمایشگاه‌ها، شوروم، گفتگو و ورک‌شاپ خواهد بود. یکی از رویدادهای مهم هفته طراحی بارسلونا، چالش طراحی است که در آن دانش‌آموزان مدارس طراحی با هوش مصنوعی برای خلق یک پوستر همکاری می‌کنند. این برنامه از ۱۶ تا ۲۸ اکتبر در بارسلونا برگزار می‌شود.

جشنواره طراحی سئول

این دوره از جشنواره طراحی سئول به موضوع «زندگی ارزشمند» می‌پردازد. این جشنواره میزبان برنامه‌ای از رویدادها مختلف از جمله کنفرانس‌های طراحی، نمایشگاه‌ها، بازارها وعرضه محصولات است این رویداد از ۲۴ اکتبر تا ۲ نوامبر میزبان بازدیدکنندگان ملی و بین‌المللی است.

هفته طراحی مکزیک

هفته طراحی مکزیک در پانزدهمین دوره خود به بررسی تبادلات فرهنگی بین فرانسه و مکزیک می‌پردازد. این رویداد  آثار طراحان فرانسوی ساکن مکزیک را با عنوان «چشم‌انداز و سنت» تا ۳۰ اکتبر در سراسر مکزیوسیتی به نمایش می‌گذارد.

جشنواره طراحی میامی

نمایشگاه طراحی میامی با ۲۵ گالری آمریکایی و اروپایی میزبان اولین رویداد خود در پاریس است. این گالری‌ها، اشیا، طراحی، مبلمان، جواهرات و نورپردازی را به سبک‌های معاصر به نمایش می‌گذارند. نمایشگاه طراحی میامی از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر در پاریس برگزار می‌شود.

نمایشگاه طراحی بلژیک

نمایشگاه طراحی بلژیک ۱۹ و ۲۰ اکتبر در شهر کورتریک به بررسی عرضه‌ محصولات در طراحی پروژه‌ها می‌پردازد. این رویداد دو روزه مبلمان، نورپردازی، منسوجات،کفپوش و… را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر نمایشگاه این رویداد شامل گفتگو و ورک‌شاپ خواهد بود.

طراحی دوبلین

ششمین دوره هفته طراحی دوبلین میزبان نمایشگاهی از ۳۰ برند مبلمان از کشورهای انگلیس و ایرلند خواهد بود. این نمایشگاه از ۲۴تا ۲۶اکتبر میزبان طراحان، معماران و علاقه‌مندان است.

جشنواره طراحی ژاپن

این رویداد یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های هنر و طراحی ژاپن است. جشنواره طراحی ژاپن با کیوریتوری طراح معروف «شویا دوزنو» به بررسی فناوری‌های طراحی می‌پردازد. هفتمین گردهمایی طراحی سالانه ژاپن با مجموعه‎ای از رویدادها از ۲۰ تا ۳۰ اکتبر برگزار خواهد شد.

3.9/5 - (10 امتیاز)