متفاوت‌ترین کت‌های روز دامادی

هنردستان: چطور در شب عروسی بدرخشیم؟ این سوالی است که با نحوه پوشش پیشنهادی در این مطلب جواب‌تان را پیدا می‌کنید.

 

به گزارش هنردستان، احتمالا مهم‌ترین دغدغه آقای داماد در روز عروسی این است که چه بپوشد. بله، کت و شلوار می‌‍‌پوشید، اما چه کت و شلواری؟  گاردین در مطلبی از چند کت دیدنی رونمایی کرده است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

اما مجله روبان می‌نویسد: برای درخشیدن در روز عروسی داماد باید نکاتی را رعایت کند به ویژه در انتخاب کت و شلوار که بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می آید:

 

پهنای یقه کت:

در چند سال اخیر یقه‌های باریک برای کت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. یقه‌های باریک به روز و شیک هستند، یقه‌های متوسط هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند و همیشه قابل استفاده‌اند و یقه‌های پهن سنتی و قدیمی هستند، اما در هر صورت باید پهنای یقه و کراوات شما متناسب باشند.

 

دستمال جیب:

دستمال جیبی از زمان‌های قدیم برای جلوه دادن به کت استفاده می‌شده است با این تفاوت که امروزه دستمال‌های طرح‌دار و رنگی‌تر جای دستمال‌های ساده را گرفته‌اند. برای مدل‌های کلاسیک دستمال را مرتب تا می‌زنند و برای مدل‌های جدیدتر آن را نامرتب داخل جیب می‌گذارند.

 

کراوات:

کراوات‌ها مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی دارند. وقتی کراوات، انتخاب می‌کنید خیلی مهم است که به فرم اندام‌تان توجه کنید.

 

اندازه سرشانه:

سرشانه کت باید کاملا متناسب و اندازه باشد، کوچک بودن آن شما را اذیت می‌کند و بزرگ بودن آن اندام شما را نامتناسب نشان میدهد. اگر کت و شلوارتان را سفارش می‌دهید مشکلی نیست، چون اندازه سرشانه روی تن شما درست می‌شود، اما برای خرید کت و شلوار آماده دقت کافی داشته باشید.

 

رنگ مناسب:

برای انتخاب رنگ مناسب یکی از نکات توجه به رنگ سال و رنگ‌های به روز است. رنگ‌های کلاسیک مثل مشکی، دودی و سرمه‌ای همیشه مناسب‌اند، همچنین رنگ کت و شلوار را متناسب با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید.

 

کمربند:

کمربندهای باریک و ساده شیک‌تر هستند، با این حال پهنای کمربند را متناسب با حلقه کمربند روی شلوار انتخاب کنید.

 

چاک پشت کت:

کت می‌تواند دو چاک یا تک چاک باشد. برای افراد قدکوتاه کت تک چاک مناسب است و برای افراد بلند قد کت دو چاک.

 

آستین:

اندازه آستین با توجه به سلیقه شما اندازه می‌شود. اگر دوست دارید مچ پیراهن شما از آستین کت بیشتر مشخص باشد قد آستین را کوتاه‌تر انتخاب کنید.

 

جوراب:

رنگ جوراب که متناسب با رنگ کفش و شلوار انتخاب می‌شود. اما در مورد قد جوراب مناسب‌تر است که جوراب بلند برای مراسم رسمی بپوشید.

5

4

2

1

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

«آبی» افتتاح می‌شود

نمایشگاه انفرادی «آبی» شامل آثار شهرزاد لک جمعه آینده افتتاح می‌شود. به گزارش هنردستان ،  نمایشگاه انفرادی «آبی» با آثاری از شهرزاد لک روز جمعه،

ادامه مطلب »