مراسم رونمایی مستند «فراموشخانه» برگزار شد

ماجرای فیلم «فراموشخانه» پیوند عمیقی با واقعیت زندگی دارد

مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند داستانی «فراموشخانه» به کارگردانی سهند سرحدی و ‌فرهاد قدسی و تهیه‌کنندگی علی مصفا با حضور سازندگان و علاقه‌مندان سینمای مستند شب گذشته (دوشنبه 22 آبان‌ماه) در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در ابتدای این مراسم سهند سرحدی یکی از کارگردان‌های فیلم با تشکر از همه کسانی که در ساخت این فیلم همکاری داشتند و همچنین تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه که فرصت نمایش این فیلم را فراهم کرد گفت: کل داستان این فیلم درباره یک پیانو در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و تلاش داشتیم که این پیانو را به عنوان یک شی با ارزش و تاریخی بررسی کنیم و وجه دیگر آن را نشان دهیم.

فرهاد قدسی یکی دیگر از کارگردان‌های فیلم نیز با اشاره به موضوع مستند «فراموشخانه» و تقدیم‌کردن این فیلم به آقای علیرضا  سیداحمدیان گفت: علیرضا سیداحمدیان مترجم کتاب «هنر پیانو» بود و نقش مهمی در افزایش آگاهی ما در زمینه موسیقی و پیانو داشتند. همچنین ما در جوانی از ایشان نوارها و لوح‌های فشرده موسیقی کلاسیک را تهیه می‌کردیم.

پرستو قربانی، بازیگر زن فیلم، نیز طی سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم بعد از شش سال از ساخت فیلم «فراموشخانه» قرار است در کنار هم این فیلم را ببینیم اما این مسئله برای من مشمول مرور زمان نشده، زیرا ماجرا و داستان فیلم پیوند عمیقی با واقعیت زندگی ما دارد.

بر اساس این گزارش مستند داستانی «فراموشخانه» فیلمی مستند داستانی از روایت‌های فراموش‌شده‌ یک پیانوی کهنه و قدیمی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از پیش از انقلاب و ماجراهای حول آن سیری در تاریخ، موسیقی و ایران است.

هم‌اکنون فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران در سینماهای چارسو، کورش، موزه سینما، نارسیس، پرده طلایی، پرندمال، فرهنگ، باغ کتاب هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ و در شهرستان‌ها در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و اطلس مشهد، سوره و ساحل اصفهان،گلستان شیراز، مهر قدس همدان، عصر جدید گرگان، ستاره باران تبریز، بهمن سنندج، مهر ارومیه، تماشاخانه پارس کرمان، آزادی کرمانشاه و هنر و تجربه بابل روزهای چهارشنبه هر هفته در دو سانس ۱۶ و ۱۸ به صورت ثابت به  نمایش درمی‌آید.

امتیاز دهید