نمایش اینستالیشن رضا حیدری در صحنه آبی

صحنه آبی میزبان «خوزستان» تازه‌ترین اثر رضا حیدری خواهد بود.

رضا حیدری طراح نور تئاتر و سینما كه  موفق به كسب جايزه‌ مخترع برتر جشنواره بین‌المللی ILDC شد، قرار است اينستاليشنی را با عنوان «خوزستان» از ۲۶ آبان تا ۳ آذرماه در پلتفرم اجرایی چیدمان صحنه آبی به نمايش عمومی درآورد.

این هنرمند از عنصر نور برای خلق اثر هنری خود، بهره برده است.

در بیانیه نمایشگاه آمده:«خاک مرا خواب می‌بیند،که خاک می‌خورم! من رضا حیدری هستم، طراح نوری که عاشق هنر به ویژه نقاشی‌ست اما نور عنصر بکری‌ست که تا کنون با آن خلق اثر کرده‌ام.گذرا و ناملموس‌بودنش را ضمن تابش و هویت‌بخشی به اجسام دوست دارم. بگذارید این خط را کمی شاعرانه توصیف کنم تا به عنوان مخاطب اثر، شما را شریک ذهن خودم کنم: ایران، خاکِ بخشنده و ملموس، پایدارِ هویت‌بخش! خوزستان داشته، دارد و خواهد داشت! انسان، اثر و رد اثرش از بین خواهند رفت، مثل آن‌چه اکنون در خوزستان رقم می‌خورد، مثل آن‌چه من خلق کرده‌ام اما سرزمین، میراث جاودانه‌‌ایست که من و تو مثل نورِ شهاب‌سنگ از آسمان خاطره‌اش، چون رویا، عبور می‌کنیم».

این نمایشگاه‌ تا سوم آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه طالقانی، نبش کوچه ریاض، شماره ۱۵۹۵ مراجعه کنند.

امتیاز دهید