آثار آهنگسازان مدرنیست ایرانی در آلمان

کنسرت «موسیقی برای اسپیکرها» کنسرتی شامل آثار آهنگسازان مدرنیست ایرانی است که امشب سه‌شنبه چهاردهم آذرماه مصادف با ۵ دسامبر در آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش هنردستان :  «موسیقی برای اسپیکرها» موسیقی الکترونیک از ایران، عنوان کنسرتی است که توسط آهنگسازان مدرنیست ایرانی در کشور آلمان اجرا می‌شود.

مهدی جلالی (نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه یارآوا) در این باره گفت: این برنامه به همت آهنگساز ایرانی مقیم آلمان، امیر تیموری برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود. 

وی افزود: این کنسرت شامل آثاری از آهنگسازان نسل‌های مختلف موسیقی الکترونیک ایران است و طی آن قطعات یازده آهنگساز ایرانی که در کشورهایی چون ایران، آلمان، فرانسه، نروژ و آمریکا زندگی می‌کنند، اجرا می‌شود. 

جلالی از آهنگسازان حاضر در کنسرت مذکور نام برد و گفت: هنرمندانی که آثارشان در این کنسرت اجرا می‌شود عبارتند از احسان ابراهیمی، دنیز تفقدی، امیر تیموری، شاهرخ خواجه‌نوری، آیدین صمیمی‌ مفخم، شهرزاد طالبی، علیرضا فرهنگ، فرزیا فلاح، مهدی کازرونی، حنا مسگری و من. 

وی به صورت جزیی‌تر توضیح داد: تمام قطعات این کنسرت فیکسد مدیا هستند و صداگردانی این کنسرت را امیر تیموری برعهده دارد. 

جلالی تاکید کرد: برای ما در «یارآوا» اهمیت ویژه‌ی این کنسرت این است که دو قطعه از آثار مسابقه‌ رضا کروریان در آن اجرا می‌شوند. 

او درباره مشخصات این دو اثر گفت: قطعه‌ «شین» اثر دنیز تفقدی برنده جایزه‌ دوم پنجمین دوره از مسابقه‌ آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک «جایزه‌ی رضا کروریان» در  ۱۳۹۹ بوده که به تازگی توسط نشر وای‌ام‌جی روی سی‌دی منتشر شده است. همچنین «رؤیای خاموش» اثر شهرزاد طالبی یکی از برگزیدگان دومین دوره از مسابقه‌ آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک «جایزه‌ی رضا کروریان» ۱۳۹۶ است که این اثر هم  در  قالب سی‌دی سال دوم مسابقه «غروب در بیشه‌زار» منتشر شده است. 

سرپرست گروه «یارآوا» گفت: این کنسرت امروز ۵ دسامبر برابر با ۱۴ آذر ۱۴۰۲ همراه با نمایشگاهی با حضور هنرمندان «آکادمی دولتی هنرهای زیبای کارلسروهه» ساعت ۷ شب به وقت اروپای مرکزی در تالار Orgelfabrik Durlach در شهر کارلسروهه‌ی آلمان اجرا خواهد شد.

امتیاز دهید