حسین ونکی با «آی باکلاه، آی بی‌کلاه» به نگارخانه بهارک برمی‌گردد

حسین ونکی، دو سال بعد از برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی «دنج» در سال ۱۴۰۰،«آی باکلاه، آی بی‌کلاه» را به نگارخانه بهارک می‌آورد.

به گزارش مشاور رسانه نگارخانه بهارک، نمایشگاه انفرادی نقاشی «آی باکلاه، آی بی‌کلاه» که شامل مجموعه‌آثار حسین ونکی هنرمند نقاش با بن‌مایه‌ کاریکاتور است، ساعت ۱۷ روز جمعه،۱۷ آذرماه امسال با حضور پدیدآورنده آثار در نگارخانه بهارک افتتاح می‌شود.

حسین ونکی متولد ۱۴ خردادماه ۱۳۳۷ در تهران است. او خط را مدتی نزد استاد عباس حاج‌آقامحمد آموخت و توانست در سال ۱۳۵۲، مقام نخست مسابقات خطاطی کل شمیرانات را به دست آورد. او در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۵۸، در رادیو مشغول به نویسندگی بود. در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵، ویراستاری ادبی و تصویرگری نشر نی را بر عهده داشت. همچنین ونکی از پایه‌گذاران و افراد پیشرو در خط برجسته در ایران است. مضاف بر این‌که ایشان گروه مجسمه‌سازی آرش را به همراه استاد حسن ارژنگ‌نژاد و ابوذر ونکی در سال ۱۳۸۶ تاسیس کرد که از جمله آثار آنها می‌توان به «آرش کمانگیر» در کاخ موزه سعدآباد،«مرد آرزوها» در باملند، تندیس‌های «باغبان» و «رفتگر» در تهرانسر، تندیس «تیرانداز» دروازه فدراسیون تیروکمان و … اشاره کرد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی حسین ونکی با عنوان «دنج»، در نیمه آذرماه سال ۱۴۰۰، در نگارخانه بهارک برگزار شده بود و «آی باکلاه، آی بی‌کلاه» دومین نمایشگاه انفرادی او در حوزه نقاشی به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند برای تماشای تابلوهای نقاشی به نمایش درآمده در «آی باکلاه، آی بی‌کلاه»، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روزهای شنبه، ۱۸ تا چهارشنبه، ۲۲ آذرماه به نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک،کوچه شهید صابری،کوچه یکم، پلاک ۱ مراجعه بکنند.

5/5 - (1 امتیاز)