ارائه 340 مقاله در کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

هنردستان : 340 مقاله در ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طی روزهای 13 و 14 اردیبهشت در تهران ارائه می شود.

به گزارش هنردستان از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیش از 500 مقاله از سوی پژوهشگران به این کنفرانس ارسال شده که 340 مقاله پذیرفته شده و پس از انجام داوری‌های علمی ارائه خواهد شد که 111 مقاله به ‌صورت شفاهی و بقیه به‌ صورت پوستر است.

 

به گزارش هنردستان از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیش از 500 مقاله از سوی پژوهشگران به این کنفرانس ارسال شده که 340 مقاله پذیرفته شده و پس از انجام داوری‌های علمی ارائه خواهد شد که 111 مقاله به ‌صورت شفاهی و بقیه به‌ صورت پوستر است.
ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع تعمیق و تکمیل الگوی پایه پیشرفت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
هادی اکبرزاده استاد دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دبیر علمی این کنفرانس در مراسم افتتاحیه گزارشی ارائه خواهد کرد و صادق واعظ زاده رئیس شورای عالی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز سخنرانی می کند.
در روز دوم کنفرانس ضمن تقدیر از رساله های برتر از آثار علمی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز رونمایی می شود.
کنفرانس‌های سالانه مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رویدادهای هدفمندی هستند که علاوه بر کمک به تولید دانش و هم‌افزایی علمی در مباحث مربوط به پیشرفت، هر کدام هدف خاصی را در تعریف و شکل­‌گیری موضوعیِ بخشی از شاکله کلی الگو و نقشه راه تدوین آن، دنبال می‌­کنند. 
طرح ابعاد و زوایای مختلف موضوع هایی در هر کنفرانس و پرداختن به آن‌ها، زمینه گسترش و تعمیق تأملات فکری و مطالعات و تحقیقات علمی صاحب‌نظران را به شکلی هم‌­افزا و همگرا فراهم خواهد ساخت و می‌تواند بستری مناسب برای پاسخگویی به برخی از پرسش‌­های بنیادین و کلان الگو و تبادل­‌نظر در مورد آن‌ها را بوجود آورد.
کنفرانس­‌های سالانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درصدد بهره­‌گیری از ظرفیت علمی کشور برای پاسخگویی به برخی پرسش‌های بنیادین در حوزه پیشرفت اسلامی ایرانی و کمک به تکمیل بخشی از مدل مفهومی الگوی پیشرفت است.
از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس می توان به رصد فعالیت‌­های علمی در موضوع کنفرانس و دستیابی به آخرین یافته­‌های پژوهشی، موج‌آفرینی و جریان­‌سازی فکری در حوزه مباحث پیشرفت و ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران این عرصه جهت ارائه نظرات در محیطی عالمانه و نقد و پالایش آن‌ها و همچنین فرصت‌­سازی برای پژوهشگران جوان به منظور آشنایی با مسائل و موضوعات اساسی حوزه پیشرفت اشاره کرد.
اولین کنفرانس اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع نقشه راه طراحی و تدوین الگو در سال 91 برگزار شد که 126 مقاله از سوی پژوهشگران ارائه و 83 مقاله پذیرفته شد.
دومین کنفرانس در سال 92 با موضوع مفاهیم، مبانی و ارکان پیشرفت با پذیرش 84 مقاله از 199 مقاله و سومین کنفرانس نیز به منظور واکاوی مفاهیم و نظریه های رایج توسعه و تجارب ایران و جهان؛ به سوی نظریه اسلامی ایرانی پیشرفت با ارائه 257 مقاله در سال 93 برگزار شد که از این میان 140مقاله پذیرفته شد.
چهارمین کنفرانس با موضوع پیشرفت ایران، گذشته، حال، آینده در سال 94 برگزار شد که با استقبال اندیشمندان و پژوهشگران روبرو بود به گونه ای که 595 مقاله به این کنفرانس ارسال شد و 354 مقاله مرحله داوری را پشت سر گذاشت.
سال گذشته نیز پنجمین کنفرانس با موضوع الگوی پایه پیشرفت در روزهای پایانی اردیبهشت برگزار شد و 310 مقاله از میان 456 مقاله دریافتی در کنفرانس مطرح شد که 121 مقاله به صورت شفاهی و 189 مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

منبع : ایرنا

امتیاز دهید