اجرای نمایش «دلاور سرزمین غرب» از 13 دی‌ماه در نوفل‌لوشاتو

نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی رضا ساغری،که پیش از این «خالی‌بند دنیای غرب» نام داشت، با نظر کارگردان و تهیه‌کننده و هم‌زمان با تعویض مترجم، تغییر نام داد و بالاخره به اجرای عمومی رسید.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «دلاور سرزمین غرب» به نویسندگی «جان میلینگتون سینگ»،کارگردانی «رضا ساغری» و تهیه‌کنندگی «امیرمسعود هیدارن»، هم‌زمان با رونمایی از پوستر، روز چهارشنبه 13 دی‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه نوفل لوشاتو آغاز می‌کند.

پوستر این نمایش را «علیرضا وکیلی ورجوی» طراحی کرده و ترجمه متن را افسانه قادری بر عهده داشته است.

ساغری درباره انگیزه‌اش برای اجرای این نمایش گفت:«وقتی نمایش‌نامه را خواندم، داستان «پدران و پسران» نوشته‌ی «ایوان تورگنیف» برایم تداعی شد و حتی چیزی مثل عقده ادیپ در متن دیدم. همچنین از دید روان‌شناسی، شخصیت‌پردازی و فرهنگی با متن بسیار عمیقی مواجه شدم و تمام تلاشم را کردم با اعمال تغییرات جزیی در متن، به فکر نویسنده نزدیک بشوم. سبک و شیوه مد نظرم برای اجرای این نمایش‌نامه، رئال و یک نگرش بیومکانیک در اجراست اما سعی‌ام بر این بوده تا خودم را به اصول متن پایبند نگه دارم، یعنی دقیقاً فضای متن را به اجرا دربیاورم، نه شیوه‌های نوین و نگرش عجیب و غریب فرمی».

او همچنین افزود:«پس از یک سال تمرین، مدیر تماشاخانه‌ی نوفل لوشاتو از این کار حمایت و دعوت کردند تا در این سالن اجرا بشود. اکنون نمایش به مرحله‌ی نهایی اجرا رسیده و اطمینان دارم با استقبال چشمگیر مخاطبان روبه‌رو خواهد شد، چراکه علاوه بر اتکا به متن اصلی، فضایی واقع‌گرایانه دارد.کماکان مدعی هستم به متن اصلی وفادارم و برای احیای بیش‌تر کار به ترجمه‌ی خانم افسانه قادری رجوع کردم».

در خلاصه‌داستان این نمایش آمده: در یک روستای دوردست ایرلندی، مرد غریبه‌ای به نام «کریستی ماهن» از راه می‌رسد و ادعا می‌کند پدرش را با بیل کشته است! شجاعت او باعث هیجان زیادی از جانب اهالی آن منطقه می‌شود. مردم آن روستا،کریستی را قهرمان خود می‌دانند، تا این‌که …

پویا جلالی، مبینا کلاته، راحله فاطمی، اشکان مهربخش، علی خالقی، امیرحسین زارعیان، مهدی اسکندری، حدیثه محموداُف، آویسا شریفی، آرینا دوده، ملینا مشایخی، جلال شهسواری، امیرحسین دهقان، مهدی مجنونی، فرهام محمدی و حسین شینی، بازیگران نمایش «دلاور سرزمین غرب» هستند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از:

دیاکو خاکی (مجری طرح و مدیر تولید)، امیرحسین صدری (دستیار کارگردان)، سینا ییلاق‌بیگی (مشاور هنری صحنه)، رضا ساغری (طراح صحنه)، سما مقیمی (طراح لباس)، رضا خضرایی (طراح نور)، عاطفه پازوکی (طراح گریم)، علی‌رضا وکیلی ورجوی (طراح پوستر)، مرتضی رشیدی (طراح و اجرای تیزر)، صبا صفری (مدیر صحنه)، ایلوش یزدان‌پناه (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، نگار امیری (مدیر تبلیغات و روابط‌عمومی)، احمدرضا حجارزاده (مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی).

نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی «رضا ساغری» و تهیه‌کنندگی «امیرمسعود هیدارن» از روز چهارشنبه 13 دی‌ماه، هر شب ساعت 21 با مدت‌زمان 85 دقیقه در تماشاخانه‌ی نوفل شاتو روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش، برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال در نشانی https://www.tiwall.com/p/delavaran.gharb مراجعه بکنند.

3.6/5 - (9 امتیاز)