مزایای تعامل صداو سیما، ساترا و کانون تهیهکنندگان
مدت دو سال است که در ایران نمایشگاه صنعت رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با هدف حمایت و معرفی ظرفیتها، توانمندی رسانههای صوت و تصویر فراگیر و همافزایی بیشتر در این فضا برگزار میشود.
دومین نمایشگاه رسانههای صوت و تصویر فراگیر امروز، دهم دیماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه در مصلای تهران افتتاح شد.
دکتر پیمان جبلی ضمن دیدار از غرفه کانون تهیهکنندگان دیداری با خبرنگاران این نشریه به گفتوگو پرداختند.
رییس صدا و سیما در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار نشریه دیداری نو گفت: تولید محتوا زمانی که تهیهکنندگان صدا و سیما وارد فضای تولید در خارج از سازمان میشوند متفاوت است، زیرا آنها با ضوابط صدا و سیما آشنا هستند و نسبت به افرادی که تازه میخواهند کار تولید را شروع کنند همکاری بهتری را با صداوسیما دارند اگر این تعامل بین سازمان و کانون تهیهکنندگان و ساترا جدیتر شود بار سازمان نیز کاهش مییابد.
رئیس صدا و سیما ادامه داد: برای عناصر، موسسات تولیدی و فعالان عرصه تولید آنچه اهمیت دارد بازار برای بازار نیست بلکه بازار برای فرهنگ است به طور قطع سود و درآمد بر منطق تولید حاکم است اما آن چیزی که ما از تعامل با همکاران عرصههای تولید در بخش خصوصی و فضای مجازی مطلع هستیم دغدغه اصلی آنها مانند صدا و سیما تولید برای ارتقای فرهنگی کشور است.
به گزارش خبرنگار نشریه دیداری نو، (کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری) مسلم آقاجانزاده تهیهکننده با معرفی کوتاهی از فعالیتهای کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری و نشریه دیداری نو به حمایتهایی که از طریق کانون و صندوق اعتباری هنر نسبت به جوانترها و حتی پیشکسوتهایی که پس از سالها خدمت در تلویزیون بیمه نداشتند اشاره کرد و افزود: گرچه رصتا سکودار و انتشاردهنده است اما هماهنگی بین عوامل تولید، تهیهکنندگان هستند.
شایان ذکر است در این بازدید قائمینسب قائممقام ساترا، سعید مقیسه رئیس ساترا، حمیدرضا نوابی دبیر نمایشگاه نیز حضور داشتند.