رئیس سازمان صدا و سیما از تعامل با ساترا گفت

مزایای تعامل صداو سیما، ساترا و کانون تهیه‌کنندگان

مدت دو سال است که در ایران نمایشگاه  صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با هدف حمایت و معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و هم‌افزایی بیش‌تر در این فضا برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر امروز، دهم دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و اصحاب رسانه در مصلای تهران افتتاح شد.

دکتر پیمان جبلی ضمن دیدار از غرفه کانون تهیه‌کنندگان دیداری با خبرنگاران این نشریه به گفت‌وگو پرداختند.

رییس صدا و سیما در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نشریه دیداری نو گفت: تولید محتوا زمانی که تهیه‌کنندگان صدا و سیما وارد فضای تولید در خارج از سازمان می‌شوند متفاوت است، زیرا آنها با ضوابط صدا و سیما آشنا هستند و نسبت به افرادی که تازه می‌خواهند کار تولید را شروع کنند همکاری بهتری را با صداوسیما دارند اگر این تعامل بین سازمان و کانون تهیه‌کنندگان و ساترا جدی‌تر شود بار سازمان نیز کاهش می‌یابد.

رئیس صدا و سیما ادامه داد: برای عناصر، موسسات تولیدی و فعالان عرصه تولید آن‌چه اهمیت دارد بازار برای بازار نیست بلکه بازار برای فرهنگ است به طور قطع سود و درآمد بر منطق تولید حاکم است اما آن چیزی که ما از تعامل با همکاران عرصه‌های تولید در بخش خصوصی و فضای مجازی مطلع هستیم دغدغه اصلی آنها مانند صدا و سیما تولید برای ارتقای فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار نشریه دیداری نو، (کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری) مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده با معرفی کوتاهی از فعالیت‌های کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و نشریه دیداری نو به حمایت‌هایی که از طریق کانون و صندوق اعتباری هنر نسبت به جوان‌ترها و حتی پیشکسوت‌هایی که پس از سال‌ها خدمت در تلویزیون بیمه نداشتند اشاره کرد و افزود: گرچه رصتا سکودار و انتشاردهنده است اما هماهنگی بین عوامل تولید، تهیه‌کنندگان هستند.

شایان ذکر است در این بازدید قائمی‌نسب قائم‌مقام ساترا، سعید مقیسه رئیس ساترا، حمیدرضا نوابی دبیر نمایشگاه نیز حضور داشتند.

امتیاز دهید