آغاز به کار جشنواره “استاد مهدی فتحی” از این هفته

هنردستان: دومین جشنواره نمایش‌های تک نفره دانشگاه علمی کاربردی به یاد مهدی فتحی برگزار می‌شود.

 

به گزارش هنردستان، دومین دوره جشنواره نمایش‌های تک‌نفره با عنوان جشنواره “استاد مهدی فتحی”، به دبیری داریوش نصیری کارگردان تئاتر و با همت گروه بازیگری و امور فرهنگی علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۱۱  تهران از روز ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه برگزار می شود.

در فراخوان دومین جشنواره نمایش‌های تک‌نفره، توجه خاصی به نمایش ها و ادبیات بومی ایران زمین شده است . آثار جذب شده به این جشنواره شامل نقالی، شاهنامه‌خوانی، حکایت‌های گلستان سعدی، داستان‌های هزارویک شب، حکایت‌های مثنوی معنوی مولانا، سه مونولوگ از سه نمایشنامه شکسپیر، حکایت‌های پروین اعتصامی، تعزیه و مونولوگ‌های دونفره می شود.

 

۶۰ اثر برای اجرا در این جشنواره به جدول نهایی راه پیدا کرده‌اند که از آن میان، یک اثر، اجرایی از نمایشنامه هملت به زبان انگلیسی است و پنج نمایش در بخش مهمان شرکت دارند. تمام آثار شرکت‌کننده در این جشنواره، با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه اجرا می‌شوند.

 

به نفرات اول تا سوم بخش‌های کارگردانی، بازیگری مرد و بازیگری زن علاوه بر جوایز نفیس، دیپلم افتخار اعطا خواهد شد. در بخش طراحی پوستر، بروشور، گریم، لباس و صحنه نیز یک برگزیده معرفی می‌شود.

 

مراسم اختتامیه دومین جشنواره نمایش‌های تک‌نفره به دبیری داریوش نصیری، ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با شب نیمه شعبان در سالن اجتماعات دانشگاه علمی‌ کاربردی واحد ۱۱ تهران برگزار می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »