برگزاری نخستین رویداد مد و محیط‌زیست در ایران با عنوان هناس

«هناس» عنوان نخستین رویداد مد و محیط‌زیست در ایران که از 26 تا 29 دی‌ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، خاتون شهبازی برگزارکننده این رویداد گفت: با توجه به این که صنعت پوشاک و مد یکی از آلاینده‌ترین صنایع در جهان است و آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند هناس با رویکردی پژوهش محور سعی دارد به عنوان پژوه‌ای متفاوت و متمایز در ایران و جهان، نسبت به خطری که محیط‌زیست را تهدید می‌کند الهام‌بخش طراحان و تولیدکنندگان این صنعت باشد و با خلاقیت و تغییر رویکرد، سهم بسزایی در کاهش این آسیب‌ها بردارد.

او افزود: ما با هدف ایجاد آگاهی در صنعت مد و لباس و بهبود فرایند تولید محصولات فشن در راستای حفظ محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از مصرف‌گرایی، با در نظرگرفتن مسئولیت اجتماعی و ایجاد اشتغال و بازتولید محصولات متنوع گام برمی‌داریم.

به  گفته برگزارکننده این رویداد،کانسپت هناس حاصل سال‌ها تلاش و اندیشه چیا جبری است که بسیار با بینش او همخوانی دارد. او به دنبال جهانی است که در آن مردم با اندیشه‌ای مسئولانه زیست کنند و نسب به آینده فرزندان خود و میراثی که از طبیعت برای آنها بجا می‌گذاریم نگران باشند و مسئولانه عمل کنند. سال‌ها تخصص و تجربه او در مد و لباس با اندیشه زیست مسئولانه و فردایی سبز برای فرزندانمان به هم تنیده و هناس از دل آن متولد شده است.

او افزود: چیا جبری نیز با تمام سوابق درخشان خود پیش‌تر از هناس نیز تولیدات فرهنگی و هنری داشته که دارای مالکیت فکری هستند.کالکشن او با عنوان چهل جین تلفیق جین و چهل تکه ایرانی که اسفند 97 در سازمان اکو همزمان با روز جهانی اکو و روز زن رونمایی شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم با برگزاری اینگونه رویدادها، علاوه بر جلب توجه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به محیط‌زیست که امروزه به دغدغه ی جهانی تبدیل شده، جوانان خلاق و فعال در این حوزه را گرد هم آوریم.

مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی و اقتصادی مدتی است که بخشی را در فعالیت‌های محیط‌زیستی به خود اختصاص داده و هر کشوری به فراخور بستر، توان و میزان اهمیت، رویکرد خاصی در این زمینه دارد. در این میان بومی‌سازی مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی، اعتقادی پوشش و سپس اقتصادی همچنین زیرساخت‌های و آموزهای صنایع بومی (بافت پارچه، دست‌دوزها و ری دیزاین) قابل توجه و برنامه‌ریزی است. پذیرش مسئولیت اجتماعی، روند مدپایدار را به توسعه پایدار پیوند خواهد زد.

شایان ذکر است تمام لباس‌های طراحی و تولیدشده با رویکرد مد پایدار از دورریزهای کارگاه‌های تولیدی و پارچه‌های کناره و با نگاهی معاصر به فرهنگ پوشش ایرانی که خود گنجینه‌ای بی‌انتها است تهیه شده است.

نخستین رویداد مد و محیط‌زیست در ایران با عنوان هناس  از 26 تا 29 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

امتیاز دهید