فراخوان جشنواره جزایر کوچک Little Islands Festival

فراخوان جشنواره جزایر کوچک Little Islands Festivalمنتشر شد .


به گزارش هنردستان ، جشنواره جزایر کوچک (LIF) برای سفر جدید خود آماده می شود و به دنبال سازندگانی با ایده های بدیع است که روایت های متقاعد کننده، تجربیات مشترک و جهان های جدید را بازسازی و ابداع کنند. این فراخوان آزاد ارتباط مستقیمی با پروژه تحقیقاتی Homo Narrans دارد که با حمایت EFFEA “کشف” 2023 اجرا شده است. برای حدود 8 ماه این پروژه زمینه را برای هنرمندان نوظهور فراهم کرد تا در گفتگوی خلاقانه با مردم مناطق بالکان و مدیترانه شرکت کنند. برجسته کردن روایت‌های محلی و پروژه‌های هنری جدید مبتنی بر فیلم‌سازی، رسانه‌های جدید، صدا، ویدئو و عکاسی از اهداف جشنواره است.

با فرض اینکه جهان مجموعه‌ای از وقایع است که با کلمات دلالت می‌کنند، دسترسی انسان به آن در ابتدا شفاهی می‌شود و این ایده نه هومو ساپینس بلکه انسان نارنس را برمی‌انگیزد، آن «حیوان روایتگر» با تمایل و نیاز سرکوب‌ناپذیر به دنبال برقراری ارتباط، تفسیر و نمادسازی جهان از طریق داستان هایش بوده است.

اسطوره‌ها، افسانه‌ها، آثار باستانی، داستان‌های عامیانه، رمان‌ها، حماسه‌ها، نقاشی‌ها و اخیراً فیلم‌ها، کتاب‌های تعاملی، بازی‌های ویدیویی، روایت‌های تعاملی، از روایت‌های روزمره تا نظریه‌های علمی و روایت‌های هژمونیک که جوامع از طریق آن‌ها خود را تعریف می‌کنند، چیزهایی است که انسان به دنبال آن بوده است، تا ترس و زمان را بالا ببرد، از اضطراب و غیرقابل پیش‌بینی‌ها فراتر رود، به زندگی خود معنا، هدف و نیت بدهد، جهان را با بازیگرانی انسان‌وار سکونت کند، آن را درک کند و گاه ساختارشکنی کند.

هر پیشرفتی در جامعه بشری مستلزم داستانی است که توانسته ازگذشته تا به امروز ادامه داشته باشد، گسترش یابد و توسعه دهنده یک حرکت جمعی شود. در واقع، خاستگاه روایت با بشریت منطبق است، زیرا در هر عصر، مکان و جمعیتی وجود دارد، بنابراین تجربه جهانی بشر از یک انگیزه روایتی را تأیید می کند که جدایی آن از واقعیت را کاملاً چالش برانگیز می کند.

روایت یا داستان سرایی برخلاف هر تلاشی برای ابهام زدایی و مشروعیت زدایی از آن به عنوان منبع معناسازی، قدرت نفوذ خود را از دست نمی دهد، بلکه کانال های ارتباطی جدیدی را به خود اختصاص می دهد و همواره مؤید این است که یکی از فعالیت های کهن الگوی بزرگ انسان است. تعادل بین بازی و نظم، حقیقت و دروغ، واقعیت و خیال، دارای قدرت منحصر به فردی برای ایجاد فضاهای مستقل ارتباط جمعی، لذت و جشن است.

فراخوان آزاد جدید LIF 2024، با الهام از چشم انداز اسطوره ای دریای اژه و هنر معاصر به عنوان رسانه خود، به دنبال برجسته کردن آثاری است که به حوزه روایت یا داستان سرایی در گذشته و آینده، مرئی و پنهان، محلی و فرامحلی، سنتی و اسطوره ای، طبیعی و فرهنگی بپردازند.

امروز برای ارتباط مجدد به چه روایت هایی نیاز داریم؟

آدرس می دهیم:

هنرمندانی از یونان و خارج از کشور، گروه‌های هنری، خلاقان نوظهور، مجریان، فیلم‌سازان، موسیقی‌دانان، رقصندگان، معماران، متفکران، فعالان، دانشمندان، فن‌آوران، کی.ریتورها، مربیان و سایر خلاقانی که در زمینه شیوه‌های ترکیبی کار می‌کنند.

دسته بندی های پیشنهادی:

LIF 2024 به دنبال پیشنهادهایی است که در دسته های زیر قرار می گیرند:

مستند – فیلم کوتاه – انیمیشن – ویدئو آرت – فیلم تعاملی.

اجرای سمعی و بصری – اجراهای داستان سرایی – موسیقی – نقشه برداری سه بعدی

داستان گویی دیجیتال (محیط های واقعیت ترکیبی – واقعیت مجازی – واقعیت افزوده)

اینستالیشن تعاملی – کارگاه های قصه گویی برای کودکان/بزرگسالان.

علاوه بر برنامه نمایش (فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، ویدئو آرت) که بخش مهمی از جشنواره است، تاکید ویژه بر پروپوزال های لایو اکت، پروژه هایی با محیط های واقعیت ترکیبی و آثار مشارکتی و چندحسی خواهد بود. شخصیت.

موضوعات مورد بررسی:

میراث فرهنگی، فرهنگ عامه، سنت شفاهی، حافظه جمعی، کهن الگوهای جمعی، طبیعت و محیط زیست، آینده.

پیشنهادات منتخب قرار است در تابستان 2024 برای ششمین دوره جشنواره جزایر کوچک (LIF)، در سکونتگاه سیکلادیک “قلعه” سیکینوس و در مکان های مختلف جزیره ارائه شوند.

هزینه های ثبت نام بسته به دسته و زمان ثبت نام از ۱۰ دلار تا ۱۵ دلار متغییر است.

آخرینه مهلت ثبت نام: ۳۱ جولای ۲۰۲۴ ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۳)

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید .

امتیاز دهید