شاعرانگی دوباره محسن اردشیر این‌بار با سیاه‌خال

محسن اردشیر از نیمه دوم بهمن با نمایش «سیاه‌خال» مهمان سالن اصلی تئاترشهر می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش «سیاه‌خال» به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر و دراماتورژی عبدالرضا شیبانی، روزهای پایانی تمرينات خود را سپری می‌کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از  ۲۲بهمن‌ماه ۱۴۰۲، اجراهای خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند.

محسن اردشیر که در تئاتر شاگرد قطب‌الدین صادقی و اسماعیل پرقوه و در سینما از شاگردان اصغر فرهادی است،کارگردانی نمایش‌هایی همچون «خانه سیاه است»، مرگ آنجل‌ها»،«خوشه برنج» و چندین فیلم کوتاه و نمایش دیگر را در سوابق کاری خود دارد. اردشیر علاوه بر کارگردانی، در طراحی صحنه، طراحی نور و طراحی لباس نیز دستی در آتش دارد.

از دیگر سوابق محسن اردشیر می‌توان به «برنده جایزه ویژه از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران برای نمایش انسان و آرزو»، «کسب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نویسندگی برای نمایش خوشه برنج»،«کسب دیپلم افتخار برای کارگردانی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش خوشه برنج»،«کسب دیپلم افتخار برای طراحی فضا از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نمایش خوشه برنج»،«کاندیدای طراحی نور برای نمایش مرگ آنجل‌ها از جشنواره بین المللی تئاتر فجر»،«برنده جایزه اول پژوهش برای نمایش آیین نوا در جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان»،«کسب جایزه اول نویسندگی و کارگردانی اول از جشنواره ملی تیرنگ»،«بازیگر برتر مرد در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران برای نمایش حرف حرف حرف»،«برنده جایزه اول تماشاگران از جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان»،«برنده جایزه نخست بخش موسیقی و رتبه دوم کارگردانی و جایزه نخست طراحی پوستر و بروشور برای نمایش مونگ بهیتی از جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان» و همچنین چندین سابقه تدریس و داوری را در سابقه خود دارد.

در خلاصه نمایش از زبان کارگردان آمده: این نمایش داستان واقعی و دراماتیک از دختری‌ست که به افسانه  تبدیل شد. قصه عاشق‌شدن و عاشق‌ماندن، حکایت رسیدن‌ها و نرسیدن‌ها. به قول حسین منزوی: من و تو آن دو خطیم آری موازیان به ناچاری/ که هر دو باورمان ز آغاز نرسیدن بود. داستان دختری که با انتخابی عجیب برای ادامه زندگی جهانی شد. از گروه کارگردانی و اجرایی «سیاه‌خال» که حضورشان در این نمایش قطعی شده می‌توان به مجری طرح: بهزاد جاودان‌فرد، بازنویس متن: علی عابدی، مشاور کارگردان: میثم زندی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: آرزو صراف رضائی،گروه کارگردانی: مهدی روزبهانی، سوران حسینی، داوود گراوند، مدیر بخش هنری: صادق چراغی، آهنگساز: عرفان پرقوه، خواننده: احمد پورمخبر نجفدری، نوازندگان: معین پرقوه، میلاد پرقوه، ابراهیم پرقوه، طراح صحنه و نور: محسن اردشیر، طراح لباس: سرور ماندی، ابوالفضل شاکری و محسن اردشیر، طراح عروسک و ساخت عروسک: نسیم یاقوتی، طراح حرکت: پریسا عبدالعظیمی، طراح حرکات فلو آرت: هومن مظفری، طراح پوستر و بروشور: ناصر شاکری، اجرای دکور: علی زارع، محمود محمودپور، کیوان صالحی، مدیر تولید: مجید اکبری، عکاسان: ابراهیم حسینی، زهرا اروجلو و فاطمه عرب، طراح تیزر و گرافیک: حسین همایون، مدیر تبلیغات: نگار امیری، مدیر روابط‌عمومی: امیر پارسائیان‌مهر  اشاره کرد.

امتیاز دهید