انتشار فرخوان پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی سیمین

پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی سیمین به منظور شناسایی و حمایت از داستان‌نویسان جوان و حمایت از نوقلمان از سوی موسسه فرهنگی هنری راوی و انجمن ادبی سیمین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه فرهنگی و هنری راوی، محمدحسین حسینی مدیرعامل این موسسه با تبیین اهداف کلی جایزه ادبی سیمین گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حمایت از استعدادهای داستان‌نویسی، تجلیل از بانوی بزرگ داستان‌نویسی ایران سیمین دانشور و تشویق استعدادهای نوظهور نویسندگی و انگیزه‌بخشی به نوقلمان از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی سیمین ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند داستان خود را با موضوع آزاد و بدون هیچ محدودیت موضوعی خاصی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است:

شرکت‌کنندگان به لحاظِ موضوعی کاملاً آزاد بوده و بدون هیچ‌گونه محدودیت موضوعی‌ست.

ـ از هر نفر فقط یک داستان پذیرفته می‌شود.

ـ داستان نباید کم‌تر از ۱۰۰۰ و بیش‌تر از ۴۰۰۰ کلمه باشد.

ـ صرفاً برای جایزه‌ ادبی سیمین ارسال شده باشد. (داستان‌هایی که چاپ شده‌اند یا برای دیگر مسابقات ارسال شده باشند در لیست بررسی قرار نمی‌گیرند).

ـ آثاری پذیرفته می‌شوند که تاکنون به صورتِ کتابِ چاپی منتشر نشده و در هیچ جشنواره‌ای حائزِ رتبه نشده باشند. در بررسی اولیه چنانچه نامِ اثری در فهرست‌نویسی فیپا موجود یا در جشنواره‌ای حائزِ رتبه شده باشد، ضمنِ اطلاع به مؤلف، اثرش حذف خواهد شد.

نحوه‌ی ارسال آثار:

علاقه‌مندان می‌بایست آثارشان را به شکل پی‌دی‌اف با فونت نازنین، شماره‌ی ۱۶، در وب‌سایت راوی به نشانی www.ravi-inst.com بارگذاری کنند.

(نام، مشخصات و راه‌های ارتباطی با شما را در فرم مخصوص ارسال فرمایید).

نحوه‌ی انتخاب آثار:

در مرحله‌ی نخست آثار رسیده توسطِ ساجده اسدی کارشناس ارشد ادبیات بررسی می‌شود.

آثار ارسالی که به لحاظ رعایت شرایط اولیه مورد تایید قرار گیرد در مرحله بعد توسط هیات داوران شامل سودابه فرضی‌پور داستان‌نویس و منتقد، سعیده اسداللهی مدرس دانشگاه، شهرام احمدزاده مدرس دانشگاه، مهدیه کوهی‌کار  داستان‌نویس و محمدحسین حسینی منتقد و داستان‌نویس مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

مهلتِ ارسال آثار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اعلامِ آثارِ منتخبِ مرحله اول: اواسط فروردین ۱۴۰۳ اعلامِ آثارِ برگزیده و اختتامیه: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با بزرگداشت بانو سیمین دانشور.

امتیاز دهید